کد خبر : 22407
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۳۱

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در آئین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در رشت:

ادبیات وجه مشترک همه ایرانیان است

ادبیات وجه مشترک همه ایرانیان است
رمضانی:سه هزار اثر به هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

علی رمضانی در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تالار مرکزی رشت گفت: فراخوان هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از مهرماه منتشر و قریب سه هزار اثر در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش در شعر) به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه فجر ، برگزیدگان معرفی خواهند شد.
رمضانی اضافه کرد: آیین آغازین هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر امسال در استان گیلان و شهر رشت با حضور شعرای ملی و استانی آغاز شد  تا این شهر وجوه ادبی و شعرای پیشکسوت و جوان خود را دوباره مطرح کند.
وی افزود: برگزیدگان این جشنواره جایزه خود را از رئیس جمهوری دریافت می کنند و برای برگزیدگان یک جلسه اختصاصی‌تر در هر استان برگزار خواهد شد که فضا و محوریت اشعار بومی و محلی را مورد توجه قرار می دهد.
رمضانی هدف از برگزاری جشنواره بین المللی شعر فجر را بازتولید و به صدر توجه آوردن فضای ادبی استان‌ها دانست و افزود: به دنبال معرفی شعرای گرانقدری هستیم که در مجموعه استان‌ها فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، علیرضا قزوه را دبیر علمی جشنواره هجدهم دانست و تصریح کرد: در این دوره به دنبال فعالیت جدید هستیم و امیدواریم زمینه شناسایی و معرفی بیش از پیش شعرا فراهم شود.
رمضانی، خانه کتاب و ادبیات ایران را مجری دو جشنواره شعر فجر و جایزه جلال آل احمد دانست و خاطرنشان کرد: برای رونق دو بال شعر و داستان در کنار هم تلاش می‌کنیم که در این راستا نیازمند همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های شعر استان‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه ایرانیان در خاطره جمعی خود همواره از شعر برای حرکت الهام می‌گیرند،ادامه داد: ایرانیان انس و الفت ویژه‌ای با شعر دارند و ادبیات وجه مشترک همه ایرانیان است.
مدیرعامل خانه کتاب ایران،شعر را زبان الهام بخش و حرکت آفرین دانست و عنوان کرد: امیدواریم با جشنواره شعر فجر موجبات حرکت‌های اثربخش بومی و ملی را ایجاد کنیم.

 
تعداد بازدید : ۴۸
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.