کد خبر : 19831
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

استاندار گیلان: اعتبارات پژوهشی تنها صرف امور تحقیقاتی شود

استاندار گیلان: اعتبارات پژوهشی تنها صرف امور تحقیقاتی شود
دکتر عباسی:اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها در استان حتی یک ریال نباید صرف بخش‌های دیگر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در بیست و چهارمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری و آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر گیلان با بیان نقش مهم تحقیق و پژوهش برای رفع مشکلات موجود در جامعه اظهار کرد: رمز موفقیت و توسعه استان توجه به پژوهش و پژوهشگران است و در این ارتباط تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.
وی خاطر نشان کرد: ارتقاء شاخص‌های توسعه در حوزه‌های مختلف، افزایش بهره وری، بالابردن رفاه مردم و بهبود زندگی آنان با تکیه بر پژوهش و به کارگیری پژوهش های کاربردی محقق می شود از این رو پژوهش باید همواره مورد توجه باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پژوهشگران برای فعالیت‌های پژوهشی باید از امکانات و فضای لازم برخوردار باشند، افزود: برای هر پژوهشگری در استان عدم برخورداری از مکان و فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی مساله ای جدی است و در این راستا باید هر ظرفیت مناسبی که وجود دارد به این امر اختصاص یابد.
وی به نشست‌های مقام معظم رهبری با نخبگان، پژوهشگران و دانشگاهیان در فضایی با نشاط اشاره کرد و ادامه داد: با الگوگیری از رهبر معظم انقلاب به عنوان عضو کوچک دولت، رفع موانع در حوزه پژوهشی گیلان را وظیفه خود می‌دانم.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه ما باید از پژوهشگران و فناوران حمایت کنیم، اضافه کرد: در راستای حمایت از پژوهشگران، اعتبارات پژوهشی را افزایش داده‌ایم و این موضوع را به دانشگاه‌های استان اعلام کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه کار برای پژوهشگران در بخش‌های مختلف باید تسهیل شود، اظهار کرد: در کارگروه تسهیلات گیلان نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته که تولیدات دانش بنیان در اولویت ارایه تسهیلات قرار گیرند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تهدید جمعیتی در استان بر ضرورت انجام پژوهش و تحقیقات کاربردی از سوی محققان برای برون رفت از این مشکل تاکید کرد.
عباسی، پژوهشگران گیلان را افتخاری برای استان و کشور دانست و با تاکید بر ضرورت حفظ و حمایت از آنان خاطر نشان کرد: پژوهشگران نگاه تحولی دارند از این‌رو از نظرات، پیشنهادات و راهکارهای آنان در رفع موانع در استان استفاده و استقبال می‌کنیم.
روسای پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه گیلان نیز در این مراسم گزارشی از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار و جشنواره تجلیل از پژوهشگران ارایه دادند.
جمعی از پژوهشگران و فناوران گیلان نیز در نشست صمیمانه با استاندار گیلان، حمایت از پژوهش‌های کاربردی، ایجاد امکانات و بسترسازی به منظور حفظ نخبگان برای فعالیت در کشور را خواستار شدند.
این نشست که با هدف تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده گیلان برگزار شد، تعدادی از محققان کمبود تجهیزات، امکانات آزمایشگاهی و فضا برای انجام کارهای پژوهشی را از مهمترین مشکلاتشان عنوان کردند و با تاکید بر رفع این مسایل، خواستار تسریع در دریافت تسهیلات و مجوزها شدند.
آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری گیلان عصر امروز در استانداری گیلان برگزار شد که در پایان این مراسم جمعی از پژوهشگران تجلیل شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.