کد خبر : 17426
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

استاندار گیلان : آغوش گیلان برای فرزندان نخبه و متخصص گشوده است

استاندار گیلان : آغوش گیلان برای فرزندان نخبه و متخصص گشوده است
عباسی:برخی از جوانان و نخبگان ما به دلیل وجود ضعف‌هایی در بهره‌مندی از تخصص آنان، به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش پویشگران گیل:
اسدالله عباسی در نشست منطقه‌ای طرح ملی اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان واحد رشت برگزار شد، افزود: سرمایه‌گذاری بر روی آینده و تامین متخصص مورد نیاز باید به صورت مساله محور حل شود؛ ما امروز به اقتضای شرایط، آمایش سرزمینی، توانمندی و مزیت‌های خود در این مسیر گام‌های محکمی برمی‌داریم و در این مسیر مقالات نخبگان و استادان دانشگاهی بسیار راه‌گشا خواهد بود.
عباسی اظهار داشت: در امور صنایع، تولیدات باید دانش بنیان باشد تا با کاهش هزینه‌ها، درآمدها افزایش یابد؛ برای بدست آوردن بیشترین بهره‌وری در کمترین زمان، ایجاد زنجیره‌های ارزش و بالابردن راندمان باید از اندیشه‌های متخصصان و نخبگان بهره گرفت.
استاندار گیلان با بیان اینکه ۶.۱ درصد بیکاران استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: برخی از این افراد در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کرده‌اند که نمی‌توان از توان آنان در بخش علم و صنعت بهره گرفت اما برای سایر رشته‌ها زمینه برای فعالیت در صنایع فراهم شده است.
عباسی ادامه داد: باید با کمک نخبگان و استادان در مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، حرفه‌ای، مهارتی و معرفتی توانمندی‌های خود را بشناسیم و بشناسانیم، اگر راه را بیابیم اما رهرو درستی نباشیم مسیرمان با بن بست مواجه خواهد شد؛ همه باید دست در دست هم با هم اندیشی و همفکری راهی که برای ما ترسیم شده را بدرستی طی کنیم.
وی با تاکید بر یافتن فرصت‌ها و تهدیدهای استان گیلان توسط نخبگان گفت: امروز گیلان با تهدید جمعیتی و سالخوردگی مواجه است و باید تبلیغات بیشتری برای افزایش زاد و ولد برنامه‌ریزی شود.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در دنیا نمی توان کشوری را یافت که پایه و اساس آن آرای عمومی مردم باشد اما مردم ما ۴۴ سال پیش پای صندوق‌های رای آمدند و بیش از ۹۸.۵ درصد برحاکمیت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی رای دادند.
عباسی اضافه کرد: در فضایی زندگی می‌کنیم که حاکمیت آن برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی، قرآن، اعتقادات دینی و مذهبی است و قانون اساسی آن چراغ هدایت است و مشعل دار این هدایت امام راحل و امروز مقام معظم رهبری هستند.
وی یاد آوری کرد: در حکمرانی اسلامی باید براساس نیاز و اقتضای نظام حرکت کرد و دستاوردها را ارزیابی کرد و در جهاد تبیین مورد بررسی قرار داد؛ وقتی نقشه راه ما براساس سند جامع کشور و اسناد بالادستی تدوین شده می توان با مدیریت صحیح مبتنی بر حکمرانی اسلامی به افق های روشن دست یافت.
استاندار گیلان تصریح کرد: دشمنان همه ابزار و رسانه‌ها را علیه جوامع اسلامی متمدن مانند ایران اسلامی بکار گرفته‌اند تا بنیان جامعه و اندیشه ناب جوانان را از نظر اعتقادی، فرهنگی، ورزشی به انحراف بکشند؛اما ما در این بخش توانستیم با توسل به آموزه‌های دینی مقاومت و ایستادگی لازم را داشته باشیم.
عباسی درخصوص راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیز گفت: بسیاری از دانشجویان ما مشتاق راه‌اندازی هستند و دانشگاه آزاد گیلان در برپایی این کرسی‌ها بسیار موفق عمل کرده است؛ این کرسی‌ها باید به طور مستمر تشکیل شود و دانشجویان و استادان مسائل خود را مطرح کنند.
وی بیان کرد: با تحقیر و توهین کاری از پیش نمی رود؛ نقدها باید سازنده و با ارائه راهکار باشند؛ نخبگان مسائل را منصفانه نقد کنند و با ارائه پیشنهادات علمی و دقیق کشور را برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای آن کمک کنند.

منبع: روابط عمومی استانداری گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.