کد خبر : 27213
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۱

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان:

هنر انقلاب اسلامی در گیلان دارای پیشینه ارزشمندی است

هنر انقلاب اسلامی در گیلان دارای پیشینه ارزشمندی است
سید رسول منفرد:تحولات و پدیده‌های اجتماعی پرورش دهنده هنرمند انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

سید رسول منفرد در نشست مساله شناسی هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات حوزه هنری گیلان گفت: هنگام بررسی مسائل هنر انقلاب اسلامی، زاویه نگاه ما باید بر گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه منحصربه‌فرد این انقلاب در در تاریخ ایران اضافه کرد: انقلاب اسلامی تحول گرا بوده و به جامعه ایرانی هویت و ماهیت بخشید.

منفرد با اشاره به موقعیت هنر در دو مقطع پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:جامعه اسلامی به پشتوانه هنر دینی به تعالی نزدیک می‌شود و اثرگذاری این هنر در صورت در هم‌آمیزی با آموزه‌های انقلاب اسلامی مضاعف می‌شود.

وی با مرور برخی از نقش‌های مهم هنرمندان در انقلاب اسلامی افزود: هنر انقلاب اسلامی در گیلان دارای پیشینه، قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه این استان پیشینه طولانی در مبارزات انقلابی مردم ایران داشته است، گفت: گیلان مفتخر است که توانسته خاستگاه برخی از مهم ترین متفکران و هنرمندان هنر انقلاب اسلامی باشد.

منفرد با اشاره به سرمایه‌های کمتر معرفی شده هنر انقلاب اسلامی در گیلان اضافه کرد: برخی هنرمندان گیلانی در تراز ملی از لحاظ هنر قرار دارند اما گمنام هستند.

وی با بیان اینکه هنر از دیرباز در گوشت و خون جامعه ایرانی جاری بوده است، افزود: درهم آمیزی هویت ملی و دینی در هنر جامعه ایرانی ملموس بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه دین و هنر در جامعه ایرانی سال‌ها قبل از انقلاب در هم آمیخته بوده است، گفت: هویت دینی جامعه ایرانی با ابزار هنر تبلور یافته است.

تاکید بر ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی

منفرد با اشاره به نگاه ویژه امام خمینی به هنر بیان کرد: نگاه حضرت امام خمینی (ره) به هنر جامع و دارای ابعاد سلبی و ایجابی بوده است.

وی با اشاره به گذشت چهل و اندی سال از انقلاب افزود: هنر در ۴۵ سال انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان به تبیین و واکاوی قهرمان سازی در جامعه هنر و سینما در قبل و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و اضافه کرد: ایده گسترش سازمان‌های فرهنگی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به قدر کافی نتیجه بخش نشده است.

منفرد با تاکید بر ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی بیان گرد: تعدد و تکرار ناکامی‌های مدیریت فرهنگی رسمی در کشور، ضرورت بازسازی انقلابی ساختار این مدیریت را اجتناب ناپذیر ساخته است.

وی با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های هنر انقلاب اسلامی در این چهار دهه افزود: تحولات و پدیده‌های اجتماعی پرورش دهنده هنرمند انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.