کد خبر : 9387
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۵

فعالان مد و لباس گیلان به رویداد بین‌المللی فجر بپیوندند

فعالان مد و لباس گیلان به رویداد بین‌المللی فجر بپیوندند
رنگ سبز در فرهنگ ایرانی رنگی محبوب و دارای هویت ملی است که نشان از طبیعت و پرهیزگاریست و با نام "سبز ایرانی" یا "سبز پرشین" یکی از ۹ رنگی است که دنیا آن را به نام ایران می شناسد.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر را فرصتی برای درخشش فعالان استان در این عرصه عنوان کرد و از طراحان مد و لباس گیلان دعوت کرد تا فرصت باقیست به این رویداد بین المللی بپیوندند.
سید امیر مصباح با تشریح دلایل برگزاری یازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر در تیرماه ۱۴۰۱ ، اظهار داشت: فراوانی برگزاری جشنواره‌ها در بهمن ماه و شرایط ویژه کسب و کار در اسفند ماه می توانست جشنواره را تحت تاثیر قرار دهد؛ به همین دلیل جشنواره یادشده از سوی متولیان بازطراحی و زمان آن برای تیرماه برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: کارگروه مد و لباس کشور امسال مقارن با سال نو شمسی رنگ جشنواره فجر ۱۴۰۱ در یازدهمین گام این رویداد را «رنگ سبز ایرانی؛ هم آرایی امید و پویایی» معرفی کرد؛ رنگ سبز در فرهنگ ایرانی رنگی محبوب و دارای هویت ملی است که نشان از طبیعت و پرهیزگاریست و با نام “سبز ایرانی” یا “سبز پرشین” یکی از ۹ رنگی است که دنیا آن را به نام ایران می شناسد.
فعالان مد و لباس گیلان به رویداد بین المللی فجر بپیوندند
معاون هنری و امور سینمایی گیلان توضیح داد:طراحان مد و لباس متناسب با رنگ اعلام شده می توانند یکپارچگی در طرح خلق کنند زیرا انتخاب رنگ سال برای یازدهمین جشنواره فجر اقدام تازه ای است که از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اتفاق افتاده و نمادی از تغییراتی است که در گام یازدهم این رویداد اتفاقاتی خوش را در این عرصه رقم خواهد زد.
مصباح فعالان مد و لباس استان را شخصیت‌های درخشانی توصیف کرد که هر کدام از آنان در حوزه تخصصی خود می توانند در کهکشان مد و لباس کشور تاثیر گذار باشند و در تمام این سال ها جز خلاقیت و وفاداری به آئین‌ها و سنت‌های بومی استان و نگاه درست و صحیح به طراحی لباس بی هیچ حاشیه ای مشغول به فعالیت هستند.
جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده۳ قانون ساماندهی مد و لباس کشور مصوب ۱۲ دی ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.
تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس، شناسایی، تبیین و تثبیت چارچوب‌ها و استانداردهای کیفی گونه‌های مد و لباس، اعتلای هنر- صنعت مد و لباس و ارتقای سلیقه و فرهنگ مد ایرانی در جامعه، صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران هنر- صنعت مد و لباس، توسعه روابط بین‌المللی و منطقه¬ای از طریق گفتمان فرهنگی- هنری و آشنایی طراحان و فعالان مد و لباس ایرانی و غیر ایرانی با دستاوردها و ویژگی‌های متقابل از مهم ترین اهداف این جشنواره است.
همچنین آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی عرصه مد و لباس، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش و تجربیات بومی در هنر- صنعت مد و لباس، ایجاد انگیزه، روحیه نشاط، شوق آفرینش گری و کار جمعی برای ظهور استعدادها، رونق اقتصادی و کمک به رشد و توسعه صنایع خلاق در حوزه هنر- صنعت مد و لباس و ارایه الگویی استاندارد برای برپایی شایسته جشنواره‌های مد و لباس در سطح ملی و بین المللی از جمله اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در چشم انداز تعریفی آن اعلام شده است.
تاکنون ۱۰ دوره این رویداد در کشور برگزار شده است. کارگروه مد و لباس کشور امسال مقارن با سال نو شمسی رنگ جشنواره فجر ۱۴۰۱ در یازدهمین گام این رویداد را «رنگ سبز ایرانی؛ هم آرایی امید و پویایی» معرفی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.