کد خبر : 25518
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

ممنوعیت فروش گونه‌های غیربومی و بومی در معرض انقراض

ممنوعیت فروش گونه‌های غیربومی و بومی در معرض انقراض
عشوری:اصناف مرتبط چون پرنده فروشی‌ها، فروشگاه‌های ماهیان آکواریومی و سایر مراکز از عرضه این گونه‌های غیربومی خودداری نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حمزه عشوری گفت: نظر به فرارسیدن ایام پایانی سال و عید نوروز سودجویان و قاچاقچیان حیات وحش با سو استفاده از موقعیت پیش آمده و عدم آگاهی شهروندان، از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش گونه‌های غیربومی در معرض خطر انقراض در کنار فروش ماهی قرمز می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: گونه‌های در معرض خطر انقراض همچنین مهاجم جانوری و گیاهی شامل: سمندر لرستانی، انواع لاک پشت‌های بومی و غیر بومی و سنبل آبی که این روزها به عنوان بخشی از هفت سین سفره نوروزی قرار می‌گیرد می‌تواند تنوع زیستی استان و کشور را با خطرات جدی مواجه سازد.

وی در ادامه افزود: این امر مطابق بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید جرم است و پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان گفت: لذا الزامی است اصناف مرتبط چون پرنده فروشی‌ها، فروشگاه‌های ماهیان آکواریومی و سایر مراکز از عرضه این گونه‌های غیربومی خودداری نمایند.

همچنین شهروندان فهیم گیلانی ضمن پرهیز از خرید گونه‌های گیاهی و جانوری غیر بومی و مهاجم در معرض انقراض، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، می‌توانند گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و شماره تماس ۱۵۴۰ اعلام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.