کد خبر : 25465
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۶

آغاز ماراتون لیگ علمی دانش آموزان دبیرستانی استان گیلان

آغاز ماراتون لیگ علمی دانش آموزان دبیرستانی استان گیلان
حسین نظری:افزایش ۵ درصدی میزان مشارکت دانش آموزان دبیرستانی در رقابت علمی.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مرحله منطقه ای لیگ علمی دوره اول متوسطه و دوم نظری استان گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور بیش از ۱۵ هزار دانش آموز گیلانی از امروز به رقابت می‌پردازند.
حسین نظری با اعلام این خبر گفت: مرحله منطقه ای هفتمین لیگ علمی دانش آموزان دوره اول متوسطه و سومین لیگ علمی دانش آموزان متوسطه دوم نظری در ۳۴ شهرستان، ناحیه و منطقه استان گیلان از امروز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ابتکار آموزش و پرورش استان گیلان در برگزاری لیگ علمی دانش آموزان متوسطه اظهار داشت:  این آزمون در قالب طرح شهید کاظمی آشتیانی و در سه مرحله مدرسه ای،منطقه ای و استانی برنامه ریزی و اجرا می‌شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با تشریح مراحل مختلف این آزمون گفت: در مرحله مدرسه ای بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم نظری حضور یافتند که از این تعداد ۲۱۶۱ تیم ۵ نفره (۱۰۸۰۵ نفر) از دانش آموزان دوره اول متوسطه و تعداد ۹۰۶ تیم ۵ نفره (۴۵۳۰ نفر) از دانش آموزان متوسطه دوم نظری به مرحله منطقه ای راه یافته اند که به مدت ۳ روز رقابت خواهند کرد.
نظری خاطرنشان کرد: از امروز ۱۵ هزار و ۳۳۵ دانش آموز،در قالب سه هزار تیم به رقابت می‌پردازند که دانش آموزان برتر مرحله منطقه ای،جهت کسب جام،در مرحله استانی(در بهار سال ۱۴۰۳) با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان افزایش ۵ درصدی میزان مشارکت دانش آموزان دبیرستانی در این رقابت علمی ،تقویت روحیه همکاری،تقویت انگیزه و هوش دانش آموزان و آموزش ضمن آزمون دانش آموزان را از اهداف برگزاری لیگ علمی برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.