کد خبر : 8642
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

مساله جمعیت خطر بیشتر از کرونا دارد

مساله جمعیت خطر بیشتر از کرونا دارد
تک فرزندی در بین افراد با توانایی مالی نیز دیده می‌شود این در حالی است که استان گیلان به عنوان سالمندترین استان کشور نیاز به افزایش و رشد جمعیت دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید براهمیت افزایش جمعیت گفت:خطر کاهش جمعیت بیشتر از کرونا هست .
دکتر اسماعیل نورصالحی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگوی مطبوعاتی با خبرنگاران در رشت با اشاره به شیوع تک فرزندی در گیلان افزود: تک فرزندی در بین افراد با توانایی مالی نیز دیده می‌شود این در حالی است که استان گیلان به عنوان سالمندترین استان کشور نیاز به افزایش و رشد جمعیت دارد.
وی اضافه کرد :برای داشتن نسلی پویا و کار بلد حداقل درهر خانواده داشتن دو فرزند مورد تاکید است تا همزمان با افزایش جمعیت در گیلان از خطر سالمندی کم تحرکی رهایی پیدا کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت گیلان سالمند هستند که از میانگین کشوری ( ۱۰.۴۳ درصد) بیشتر است.
دکتر اسماعیل نورصالحی یادآورشد: استان گیلان برای رفع مشکل جمعیتی فقط ۱۰ سال فرصت دارد تا رشد جمعیت خود را افزایش دهد اگر این اقدام افزایش جمعیت صورت نگیرد درآینده شاهد مشکلات بسیار زیادی خواهیم بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ، خطر کاهش جمعیت را بیشتر از کرونا خواند وافزود: مردم خطر کرونا را حس کردند ولی خطر کاهش جمعیت را هنوز باور نکردند لذا اطلاع رسانی های مرتبط با موضوع براساس مباحث دینی ،فرهنگی واجتماعی نقش موثری درآگاهی بخشی داشته ودارد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.