کد خبر : 22472
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

استاندار گیلان در شورای مشورتی اسناد و مدارک دفاع مقدس:

دشمنان به دنبال تجزیه کشور و انقلاب هستند

دشمنان به دنبال تجزیه کشور و انقلاب هستند
عباسی:اسناد و مدارک و روایات هشت سال دفاع مقدس باید جمع آوری و دسته بندی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه شورای مشورتی اسناد و مدارک دفاع مقدس استان با تبریک ایام ماه پرفضیلت رجب، افزود: وظیفه ما جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌ها و نیز جامعه است.

وی اضافه کرد: این فرهنگ باید برای جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، بیان و تبیین شود تا فاصله و گسست بین نسلی ایجاد نشود و حماسه هشت هزار شهید سرافراز استان دهها سال بعد هم مانند عاشورای امام حسین (ع) به یادگار بماند.

وی تصریح کرد: همه ما در هر مقام و مسئولیتی برحسب وظایف ذاتی،حقیقی و جایگاه حقوقی خود باید برای آنچه به ما سپرده شده، جزء به جزء و کلمه به کلمه این مدارک را جمع آوری کرده و به صورت اسناد تنظیم و منتشر کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: استانداری نیز تلاش دارد از محل اعتبارات سفر و سایر منابع در اختیار در این حوزه قدم‌هایی بردارد که ماندگار باشد.

عباسی ادامه داد: سال ۵۹ و ایام دفاع مقدس دشمنان به سرکردگی آمریکای جنایتکار شهرهای ما را هدف بمباران شیمیایی و غیرشیمیایی قرار دادند و رزمندگان ما با کمک نیروهای مردمی از این مرز و بوم تا پای جان دفاع کرده و به دشمن اجازه تعرض و دست اندازی به خاک کشور ندادند.

وی افزود:شکست سختی که بر دشمن وارد شد نظام پوشالی استکبار جهانی را سرافکنده کرد.

استاندار گیلان گفت: دشمن به دشمنی ادامه می‌دهد و رفتاری که اخیرا در کرمان داشت،بار دیگر نشان می‌دهد این جنایتکاران حتی راه شهید حاج قاسم سلیمانی را و زائران این مسیر حق را نیز برنمی‌تابند.

وی تاکید کرد: دشمنان باید بدانند ارزشهای دفاع مقدس ادامه دار بوده و حفظ شده و به سرعت گسترش می‌یابد.

استاندار گیلان با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: باید از طریق جهاد تبیین و حضور در دل مردم، امیدبخشی و خدمت رسانی شایسته به مردم، انتخابات ۱۱ اسفند را هرچه باشکوه تر برگزار کرده و نمایندگانی دلسوز در تراز جمهوری اسلامی، انقلابی و ارزشی که بتوانند آینده نظام را تضمین کنند، انتخاب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این جلسه بزرگداشت دفاع مقدس را پاسداشت ایام الله دانست و افزود: ما طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های داخلی به موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی دست یافتیم که بزرگترین آنها اعتماد به نفس و خود باوری است که در سطوح بین الملل موجب حفظ اقتدار نظام اسلامی شده است.

محمد جلائی ادامه داد: دشمنان به دنبال تجزیه این کشور و انقلاب هستند تا انقلاب اسلامی و مردمی ما را بشکنند اما شاهد تثبیت آنیم و جمهوری اسلامی توانسته دشمنان خود را فراتر از مرزها با اقتدار تنبیه کند.

در این مراسم از کتابهای تاریخ خاطرات شفاهی،جهاد و حماسه به همت بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان با حضور استاندار گیلان و فرمانده سپاه قدس استان رونمایی شد.

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.