کد خبر : 2465
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان

پایان برداشت ۲۲ هزار تن محصول فندق از باغات گیلان

پایان برداشت ۲۲ هزار تن محصول فندق از باغات گیلان
افزایش ۱۵ درصدی تولید فندق در استان گیلان هستیم.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تولید فندق در سال جاری گفت: باغداران گیلانی امسال ۲۲ هزار و ۳۰۰ تن فندق برداشت کردند.
دکتر صالح محمدی با اشاره به وجود ۸۵ درصد باغ‌های فندق کشور در گیلان، این استان را بزرگترین تولید کننده فندق کشور دانست و گفت: با پایان برداشت فندق از باغات استان امسال ۲۲ هزار و ۳۰۰ تن فندق برداشت شد.
وی با بیان اینکه این میزان فندق از ۲۰ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ در سطح استان گیلان برداشت شد، افزود: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید فندق در استان گیلان هستیم.
محمدی شرایط مساعد آب و هوایی، رعایت اصول باغداری شامل تغذیه مناسب، آبیاری و هرس را از دلایل افزایش محصول فندق در گیلان برشمرد و اضافه کرد: ارزش ریالی این مقدار فندق برداشت شده ۱۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه ۵۹ هزار و ۳۵۰ باغدار در گیلان فندق تولید می‌کنند، گفت: رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا مهمترین شهرستان‌های تولید فندق در گیلان هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه رودسر با بیشترین سطح زیرکشت و تولید، رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: ۹ واحد فرآوری فندق در گیلان با ظرفیت ۵ هزار و ۶۰۰ تن فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.