کد خبر : 6469
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

استاندار گیلان در شورای عالی ورزش: دستگاه‌های اجرایی سالن‌های ورزشی خود را در اختیار جوانان قرار دهند

استاندار گیلان در شورای عالی ورزش: دستگاه‌های اجرایی سالن‌های ورزشی خود را در اختیار جوانان قرار دهند
ورزشکاران گیلانی با سختی‌های بسیاری در سطح ملی و بین المللی به موفقیت‌های بسیاری دست یافتند که باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرند .

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده عالی دولت در گیلان با تکلیف به آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی جهت در اختیار قرار دادن فضاهای ورزشی به جوانان و هیئت‌های ورزشی، گفت: اجرای این مهم امری ضروریست و در صورت عدم تحقق با مسببان در هر سطحی که باشند ، برخورد می‌شود .
دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای عالی ورزش با بیان اینکه ادارات کل ورزش جوانان باید بستر را برای شکوفایی استعدادهای کودکان، نوجوانان و تمامی رده‌های سنی فراهم کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های برخوردار از امکانات و فضاهای ورزشی ، باید امکانات خود را در اختیار ورزش بگذارند تا ضمن ایجاد فرصت بیشتر برای علاقمندان به ورزش ، شاهد موفقیت آنان در فضای حرفه ای باشیم.
وی با اشاره به شمار قابل توجهی از ورزشکاران گیلانی در زمره قهرمانان ملی و بین المللی رشته‌های ورزشی مختلف ، گفت: خوشبختانه فرصتی فراهم شده تا بسیاری از جوانان به یک سطحی از قله موفقیت در گیلان برسند ولی برای تداوم آن نیازمند حمایت و امکانات بیشتر بوده و دولت سیزدهم هم از تمامی تلاش خود در این راستا حمایت می‌کند.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی به ارائه امکانات رفاهی و ورزشی به ورزشکاران و نسل جدید، بیان کرد: هر چه امکانات و بضاعت داریم باید در اختیار ورزشکاران قرار دهیم، لذا روسای هئیت‌های ورزشی باید هم به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و از ظرفیت خیرین و دیگر نهادها نهایت بهره را ببرند زیرا تحول با امداد غیبی حاصل نمی‌شود.
عباسی یکی از نیازهای شکوفایی استعداد در عرصه ورزش را توسعه ورزشگاه‌های و سالن‌های ورزشی دانست و بیان کرد:در مجموع در کنار هم و با وحدت باید اتفاق و رویداد جدیدی را در حوزه ورزش رقم بزنیم ، زیرا گیلان در رشته‌های مختلف ورزشی دارای استعدادی فراوان است.
وی با ابراز خرسندی از ارتباط مناسب اداره کل ورزش و جوانان با هیئت های ورزشی، افزود: در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای توسعه ورزش در گیلان گرفته شده و نتیجه آن توسعه زیرساخت‌های ورزشی در گیلان بوده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با تکلیف به آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی در خصوص در اختیار قرار دادن سالن‌های ورزشی خود به جوانان و هیئت‌های ورزشی، تصریح کرد: آموزش و پرورش و دیگر نهادها باید امکانات و سالن‌های ورزشی خود را در اختیار جوانان قرار دهد و در غیر این صورت با فرد خاطی در هر سطحی که باشد ، برخورد می‌شود .
عباسی با بیان اینکه واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی باید با دقت عمل شود، گقت: اینطور نباشد که بعد از مدتی آن سالن ورزشی نابود شود، لذا انتظار داریم بخش خصوصی برای سالن‌های ورزشی بهترین امکانات رفاهی را فراهم کنند تا جوانان با انگیزه بیشتری به ورزش بپردازند.
وی با تاکید بر ظرفیت خوب روستاها در توسعه ورزش کشور، بیان کرد: در روستاها ظرفیت خوبی در حوزه ورزش وجود دارد از این رو اگر اماکن ورزشی را در اختیار مردم قرار دهیم به خوبی مدیریت می‌شود ولی در چندسال گذشته برخی از سالن‌ها در اختیار سودجویان قرار گرفت.
استاندار گیلان ادامه داد: درب مدارس، ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و مساجد باید همیشه باز باشد زیرا می‌توان با ارائه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی به ایجاد نشاط در جامعه کمک کرد.
عباسی با اشاره به کسب افتخارات بیشمار ورزشکاران گیلانی در سطح ملی و بین المللی، افزود: ورزشکاران گیلانی با سختی‌های بسیاری در سطح ملی و بین المللی به موفقیت‌های بسیاری دست یافتند که باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرند .
وی با تاکید بر زیباسازی برخی از ورزشگاه‌های ملی گیلان، گفت: ورزشگاه‌های گیلان‌ به ویژه عضدی رشت باید زیبا سازی شوند زیرا در آن مسابقات بین المللی و ملی زیادی برگزار می‌شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه باید اولویت‌ها را در حوزه ورزش در نظر گرفته و استعدادها را در بخش‌های مختلف شناسایی کنیم، تصریح کرد: شکوفایی استعداد منجر به اینجا انگیزه در کشور و استان می‌شود زیرا در این استان ورزش‌های زیادی مثل قایقرانی و کشتی وجود دارد که با اقلیم مردم در آمیخته شده است‌.
در پایان این مراسم از دو قهرمان گیلانی تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.