کد خبر : 10315
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

احمدی سنگری:حرف مسولان سبب شد که مردم نسبت به قول‌های دولتمردان با دیده شک بنگرند

احمدی سنگری:حرف مسولان سبب شد که مردم نسبت به قول‌های دولتمردان با دیده شک بنگرند

به گزارش پویشگران گیل: نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه مرکز دفن زباله دیگری نظیر سراوان رشت با آن ابعاد و مشکلات نباید ایجاد شود، گفت: پروژه بهسازی این منطقه در حال انجام بوده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. محمدرضا احمدی سنگری در گفت‌وگویی با اشاره به اهم معضلات

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه مرکز دفن زباله دیگری نظیر سراوان رشت با آن ابعاد و مشکلات نباید ایجاد شود، گفت: پروژه بهسازی این منطقه در حال انجام بوده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
محمدرضا احمدی سنگری در گفت‌وگویی با اشاره به اهم معضلات شهرستان رشت و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص رفع آنها، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان رشت مرکز دفن زباله سراوان است که با بازدیدهای سرزده متعددی که از این منطقه صورت گرفت، بهسازی‌ها در حال انجام است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: لوله های خروج گاز متان تعبیه شده و بهسازی ها در حال اجراست و در حدود ۵ هکتار از مساحت این مرکز باقی مانده که ماشین آلات در حال کار هستند و پیمانکار متعهد شده تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ کار بهسازی مرکز دفن سراوان را به پایان برساند.
احمدی سنگری با بیان اینکه حوضچه هایی در این مرکز در حال ساخت است ،گفت : این حوضچه ها به جهت ذخیره شیرابه به مدت یک هفته و انتقال آن به تصفیه خانه شیرابه خواهد بود.
وی با یادآوری اعلام مسولان مبنی بر اتمام دفن زباله در سراوان در پایان سال ۱۴۰۱ ،عنوان کرد: متاسفانه این سخن مسولان آنگونه که باید محقق نشد و هشت ماه فرصت اخذ شد تا پایان آبان ماه برای همیشه بحث دفن زباله در سراوان پایان داده شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه حرف مسولان استان سبب شد که مردم نسبت به قول‌های دولتمردان با دیده شک بنگرند و این در حالی است که دولت سیزدهم دولت صادق الوعد است و نباید با چنین سخنانی اعتماد عمومی سلب شود.
احمدی سنگری خاطر نشان کرد : بحث ارتقای کارخانه کمپوست و کود آلی و افزایش ظرفیت آن و همچنین بهسازی سراوان و ایجاد زباله سوز توامان در حال پیگیری است و در صورت ارتقای ظرفیت کارخانه کود آلی پیش بینی می گردد که با معرفی پهنه جدید دفن زباله ، ریجکت های کود آلی به پهنه جدید منتقل شود.
وی با بیان اینکه امکان دفن زباله در سراوان وجود ندارد، گفت: چند دلیل برای اینکه دیگر زباله در سراوان نباید دفن شود وجود دارد، یکی اینکه میلیاردها تومان برای بهسازی سراوان هزینه شده و پس از گذشت ۴۰ سال دیگر آن نقطه ظرفیت پذیرش زباله را نخواهد داشت.
وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم، مشکلات آنان را به سمع و نظر مسولان می‌رسانیم و اجرای این پروژه در دست دولت است. تمامی تلاش ما بر این است که مرکز دفن زباله دیگری به مانند سراوان و با آن ابعاد و مشکلات در گیلان ایجاد نشود احمدی سنگری در خصوص برگزاری جلسه با مدیر عامل صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار احداث زباله سوز، گفت: در هفته گذشته جلسه ای موثری در خصوص موضوع زباله سوز در تهران با حضور مدیر عامل صندوق توسعه ملی، سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، استاندار گیلان، نماینده شرکت TTS، شهردار رشت و … برگزار شد و مقرر گردید در جلسه آتی تضامین پرداخت اعتبارات مشخص معین و مشخص گردد.
وی همچنین با اشاره به دپوی زباله در خواچکین خمام اظهار کرد: به شهردار خمام ،فرماندار شهرستان خمام عنوان شده که در اسرع وقت نسبت به خریداری و ایجاد زباله سوز با وسعت کم و با تایید محیط زیست اقدام کنند.

 

 

 

خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.