کد خبر : 22171
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

در نشست مشورتی اعضای شورای شهر رشت با نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

احیاسازی رودخانه‌های رشت نیازمند رویکرد ملی است

احیاسازی رودخانه‌های رشت نیازمند رویکرد ملی است
کارگرنیا:متاسفانه لایحه مدیریت یکپارچه شهری از برنامه کار مجلس خارج شد و به نتیجه نرسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

محمدحسین واثق کارگرنیا،رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نشست مشورتی اعضای شورا با نمایندگان شهرهای گیلان در مجلس شورای اسلامی معضلات شهر رشت را بر تمامی شهرهای گیلان تاثیرگذار دانست و گفت‌:حل مشکلات رشت در محوریت استان بر روند ساماندهی اداره شهرهای دیگر شهرهای گیلان نیز تاثیرگذار است.
واثق کارگرنیا به چند معضل اساسی شهر رشت اشاره و گفت: ظرفیت شهرداری رشت پاسخگوی همه معضلات نیست و مواردی،چون اجرای رینگ ۹۰ متری و احیاسازی رودخانه‌های رشت رویکردهای ملی دارد و بدون حمایت‌های کلان قابل اجرا نیست.
کارگرنیا گفت:متاسفانه لایحه مدیریت یکپارچه شهری از برنامه کار مجلس خارج شد و به نتیجه نرسید در حالیکه عدم یکپارچگی ادارات ،همواره سبب موازی کاری و ناهماهنگی‌های زیادی در امور جاری بوده و باعث اتلاف وقت و هزینه است.
وی گفت: چنانچه بتوان به نحوی طرح مجدد این پرونده را در مجلس مطرح و به تصویب رساند،کمک شایانی به تسریع امور شهر می‌شود.
کارگرنیا در رابطه با مصوبه بند ت تبصره ۶ قانون بودجه نیز گفت: این ماده قانونی بجا و لازم بود و درخواست مشخص ما در این رابطه تمدید بند ت برای سال ۱۴۰۳ و تعمیم آن به املاک نسق‌ساز است تا به ساماندهی ساخت و سازهای نسقی که بعضا فاقد امتیازات آب و برق در محلات کم برخوردار نیز هستند رسیدگی شود.
کارگرنیا در بحث ماده ۵ نیز خواستار ایجاد دبیرخانه این ماده قانونی در شهرداری رشت شد و گفت در تهران این مطلب اجرایی شده است.
وی درخواست شورای عالی استان‌ها مبنی بر افزایش بودجه تخصیصی به رشت و لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی شهر رشت را نیز در این نشست خاطرنشان ساخت و گفت در این راستا خواستار نگاه ویژه مجلس و دولت هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.