کد خبر : 21652
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۶:۵۱

در آستانه روز مادر و با حضور استاندار؛

تجلیل از مادران دارای 4 فرزند گیلانی

تجلیل از مادران دارای 4 فرزند گیلانی
در آستانه فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن، مادران دارای 4 فرزند و بیشتر زیر 40 سال گیلان با حضور نماینده عالی دولت در استان تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

در آستانه فرارسیدن ولادت باسعادت مادر خوبی های عالم حضرت زهرا (س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن، از مادران دارای 4 فرزند و بیشتر زیر 40 سال گیلان با حضور اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان در قالب برگزاری همایش شکوه مادری تجلیل به عمل آمد.

استاندار گیلان در این مراسم که با حضور خانواده های گیلانی دارای 4 فرزند و بیشتر در سالن معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز زن و مادر و تبریک فرارسیدن ولادت پرخیر و برکت حضرت زهرا (س) و با اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا و شناسایی آنها در استان برای دریافت زمین گفت: این خانواده‌ها بابت دریافت زمین نگران نباشند اهدای زمین بخشی از این خانواده‌ها انجام شده و بقیه در نوبت دریافت هستند.

عباسی اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های سه فرزند و بیشتر از برنامه‌های جدی در بخش جوانی جمعیت و مورد تاکید رییس محترم جمهور است از این‌رو دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی با بیان اینکه این خانواده‌ها شناسایی شده اند و نباید نگران دریافت مسکن باشند، اضافه کرد: موضوع مسکن و اشتغال این خانواده ها در اولویت و جزو امور تکلیفی دستگاه‌هاست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مساله تهدید جمعیتی در استان خاطر نشان کرد: در موضوع خانواده و تحکیم این نهاد مقدس، جوانی و جمعیت مولد و رشد فرزندآوری همه باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته تبلیغ و ترویج فرزند کمتر در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود، عنوان کرد: روش گذشته اصلاح شده است و امروز خانواده گرم، صمیمی و موفق خانواده‌ای است که فرزند بیشتری داشته باشد.

*هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین مهر و تربیت مادری شود

استاندار گیلان با اشاره به تلاش و فداکاری مادران در گذشته برای تربیت تعداد زیاد فرزند در خانواده اضافه کرد: با وجود تعداد زیاد فرزندان، هیچ مانعی در مسیر رشد مادران و نیز تربیت فرزندان و همسرداری وجود نداشت ضمن اینکه در عرصه‌های مذهبی، دینی و اجتماعی نیز نقش آفرین بودند.

عباسی اظهار کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مادران علاوه بر نقش مادری و همسرداری می‌توانند در فعالیت‌های مختلف در جامعه نقش آفرین باشند، چه بسا آنان این مهم را ثابت کرده‌اند و مادرانی موفق در عرصه های اجتماعی هستند.

وی در ادامه با تشریح نقش و جایگاه زنان در خانواده و جامعه اضافه کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش زن و مادر در خانواده در جایگاه همسری و مادری و نیز در نقش اجتماعی آنان در جامعه برای ما حایز اهمیت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین مهر و تربیت مادری شود، اظهار کرد: بعد از مادر، پدر و خانواده، معلمان می‌توانند در تربیت و مولفه‌های مربوط به مسائل تربیتی، حسی و حرکتی، عاطفی و اجتماعی نقش داشته باشند.

وی با تاکید تربیت دینی و معنوی فرزندان و توجه به این مهم در خانواده‌ها خاطر نشان کرد: فضای خانه و خانواده باید با مباحث معنوی عجین شود تا فرزندان به حیات طیبه دست یابند.

زهرا یعقوب نژاد، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و دبیر ستاد خانواده و جمعیت استان گیلان نیز با بیان اینکه گیلان دارای 317 مادر دارای 4 فرزند و بیشتر است، گفت:  در همایش شکوه مادری از 50 مادر دارای 4 فرزند و بیشتر استان که زیر 40 سال سن دارند، به میمنت ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و به نمایندگی از سایر مادران استان تجلیل به عمل آمده است.

در این همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در سخنانی به تشریح برنامه های وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی پرداخت و دو تن از مادران حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این مراسم همسر شهید مدافع سلامت “افشین پاشاپرست” و شماری از مادران دارای چهار فرزند و بیشتر استان گیلان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.