کد خبر : 8059
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

عرضه بنزین در آستارا رکورد زد

عرضه بنزین در آستارا رکورد زد
ثبت تردد خودرو در نخستین شبانه‌روز سال جدید در محور آستارا به اردبیل را هشت هزار و ۹۳۵ دستگاه و در محور تالش به آستارا ۹ هزار و ۱۳۹ دستگاه اعلام شد.

به گزارش پویشگران گیل:
رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا از عرضه ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های سوخت این شهرستان ظرف یک شبانه‌روز و بی‌سابقه بودن این میزان فروش سوخت طی ۲ سال اخیر خبر داد.
اردشیر هوشیاری در گزارش خود به ستاد خدمات سفر آستارا اعلام کرد: عرضه بیش از ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های سوخت این شهرستان طی شبانه روز گذشته ثبت شده و وضعیت ذخیره‌سازی سوخت، مطلوب و سوخت رسانی به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
عرضه کم‌سابقه بنزین، نشانه ورود قابل توجه مسافر و گردشگر به آستارا هست و با وجود بارش برف در کوهستان حیران حدفاصل استان‌های اردبیل و گیلان، و سرمای حاکم بر آستارا، این شهرستان حجم بالای مسافر و گردشگر را شاهد است.
رمضان دانش مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا آمار ثبت تردد خودرو در نخستین شبانه‌روز سال جدید در محور آستارا به اردبیل را هشت هزار و ۹۳۵ دستگاه و در محور تالش به آستارا ۹ هزار و ۱۳۹ دستگاه اعلام کرد.
مسئولان آستارا روز گذشته از نخستین مسافران نوروزی با اهدای گلیم عنبران ( از صنایع دستی ثبت ملی شده) و دسته گل و شیرینی استقبال کردند و پایگاه های هدایت مسافران و معرفی اماکن گردشگری در مبادی ورودی این شهرستان فعال است.
مجتبی آب روشن رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا ظرفیت اماکن اقامتی این شهرستان را ۱۱ هتل،سه هتل آپارتمان، ۶ مهمان پذیر، ۹۱ خانه مسافر، سه مجتمع سرگرمی و تفریحی، یک اقامتگاه بوم گردی و ۲۵ اقامتگاه بین راهی اعلام کرده است.
وی گفت: این اماکن با یکهزار و ۸۴ اتاق و سه هزار و ۹۵۶ تخت برای استفاده مسافران و گردشگران نوروزی دایر است و ۱۰ هزار جلد کتابچه معرفی نقاط گردشگرپذیر آستارا و گیلان تهیه شده و درحال توزیع است.
کمیته های ۱۰ گانه ستاد خدمات سفر آستارا به ریاست فرماندار این شهرستان، فعال است و امروز از ناحیه این ستاد، به متصدیان هفت نانوایی به دلیل تعطیلی خودسرانه یا بدون هماهنگی نانوایی ها تذکر و اخطار کتبی داده شد.
اعضای ستاد خدمات سفر آستارا همچنین برای رفاه حال میهمانان نوروزی، اقداماتی همچون پاکسازی نوار ساحلی،هدایت آب های سطحی، لایروبی بستر رودخانه، کنترل کیفیت و پایداری آب و کنترل ترافیک را به صورت مستمر انجام می دهند.
شهرستان گردشگرپذیر بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان ، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.