کد خبر : 4720
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۱

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد؛ صادرات حدود ۴ تن فرآورده‌های خام دامی از گیلان

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد؛ صادرات حدود ۴ تن فرآورده‌های خام دامی از گیلان
با وجود دو گمرک بندرانزلی و آستارا موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات و واردات کالا از جمله محصولات دامی فراهم شده است

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دامپزشکی گیلان از حدود ۴ تن فرآورده‌های خام دامی و خوراک آبزیان از استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
هادی بابایی اظهار کرد: گیلان در بخش تولیدات و فرآورده‌های گوشتی و لبنی و آبزیان حرف برای گفتن دارد که باید به آن پرداخت.
وی از صادرات حدود ۴ تن فرآورده‌های خام دامی از گیلان خبر داد و افزود: عمده این فرآورده‌ها شامل؛ آلایش غیرخوراکی، ماهی خوراکی، خرچنگ، خاویار، خوراک و مکمل آبزیان، محصولات لبنی، تخم مرغ نطفه‌دار مرغ و بوقلمون، جوجه یک روزه و گوشت مرغ منجمد است.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به سهم صادرات غیرنفتی و ارزآوری این استان بیان کرد: محصولات خام دامی به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله، عراق، قطر، امارات و هنگ کنگ، تایلند، ارمنستان، ازبکستان افغانستان، پاکستان و فرانسه صادر شده است.
بابایی با بیان اینکه از وظایف حاکمیتی اداره کل دامپزشکی گیلان نظارت و کنترل بر صادرات و واردات دام، طیور، آبزیان، نهاده‌های خوراک دام و فرآورده‌های خام دامی است، گفت: با وجود دو گمرک بندرانزلی و آستارا موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات و واردات کالا از جمله محصولات دامی فراهم شده است به طوری که در ۳ ماهه نخست سال جاری محصولات متنوع دامی به ارزش بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار تحت نظارت دامپزشکی به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی ادامه داد بیشترین میزان گواهی صادر شده مربوط به محصولات آبزی بوده و تمامی مراحل پرورش و تولید از نظر بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی بوده و پس از فرآوری، آماده سازی و انجام آزمایشات لازم با صدور مجوز بین المللی به خارج از کشور صادر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.