کد خبر : 7329
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

معاون وزیر علوم با حضور در رشت: تولید علم در کشور باید به عمل تبدیل شود

معاون وزیر علوم با حضور در رشت: تولید علم در کشور باید به عمل تبدیل شود
اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر مناطق جغرافیایی کشور مطرح شود.

به گزارش پویشگران گیل:
نشست اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای‌خزر در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.
دکتر محمدرضا محمدزاده عطار معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر با اقدامات موثر و عملی به منافع ملی کشور کمک‌کنند.
دکتر محمدزاده عطار اظهار کرد: انتظار ما از اعضای این اتحادیه حل مسائل و مشکلاتی است که نتایج آن کمک به معیشت و رفاه مردم باشد.
وی افزود: در صورت تحقق این مهم می‌توان گفت که اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر خوب عمل کرده است اما اگر قرار باشد هر چند وقت یکبار نشستی بدون خروجی برگزار شود به قطع به منافع ملی کشور کمک خاصی نخواهد شد.
وی با بیان اینکه ایران در حوزه علم از رتبه نخست منطقه برخوردار است، خاطر نشان کرد: در تبدیل علم به عمل این رتبه را نداریم که باید به تحقق این مهم و رفع مشکلات منطقه اهتمام شود.
معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر عنوان کرد: این اتحادیه از سال ۷۵ تشکیل و از سال ۹۵ دانشگاه گیلان، عهده‌دار دبیرخانه آن شده است اما باید عملکرد این اتحادیه بیش از همیشه مورد توجه باشد زیرا انتظار بر این است تا دستاوردهای این اتحادیه شاخص باشد.
دکتر محمدزاده عطار با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عضو اتحادیه یادشده اظهار کرد: اگر این اتحادیه به صورت موثر عمل کند، می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر مناطق جغرافیایی کشور مطرح شود.
وی با بیان اینکه تمام حوزه‌های علمی در اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر وجود دارد، خاطر نشان کرد: بر این اساس هر دانشگاه و مراکز تحقیقاتی اتحادیه حوزه علمی مشخصی بصورت تخصصی ارائه نماید و به فعالیت بپردازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.