کد خبر : 27411
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

سهمیه پذیرش دانش‌آموزان مدارس سمپاد اعلام شد

سهمیه پذیرش دانش‌آموزان مدارس سمپاد اعلام شد
رمضانی: ۷۷۷ دانش‌آموز در مدارس سمپاد گیلان پذیرفته می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: سهمیه پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) استان در سال تحصیلی آینده از طریق آزمون ۷۷۷ نفر است.

محمدحسین رمضانی گفت: ظرفیت آزمون پایه ششم به هفتم مدارس سمپاد در شهرهای: لاهیجان،لنگرود،تالش و نواحی یک و ۲ رشت ۴۱۴ نفر است. وی با بیان اینکه ظرفیت آزمون تکمیل ظرفیت پایه نهم به دهم مدارس سمپاد گیلان نیز ۳۶۳ نفر اعلام شده‌ است،افزود: از این تعداد ۱۲۰ نفر در رشته ریاضی فیزیک، ۱۳۴ نفر در رشته علوم تجربی و ۱۰۹ نفر نیز در رشته علوم انسانی دبیرستان‌های شهرهای لاهیجان،لنگرود، تالش و نواحی یک و ۲ رشت پذیرفته می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین ماه جاری عنوان نمود:دانش‌آموزان واجد شرایط برای شرکت در این آزمون تا ۲۸ فروردین برای نام نویسی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی http://my.medu.ir فرصت دارند.

رمضانی با بیان اینکه دانش‌آموزان هنگام نام‌نویسی می‌توانند ظرفیت پذیرش هر مدرسه را در سامانه ثبت‌نام مشاهده کنند، اظهار نمود: در زمان حاضر سه هزار و ۴۱۹ دانش آموز در مدارس سمپاد شامل ۱۷ دبیرستان در ۱۱ مرکز در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود و نواحی یک و ۲ تحصیل می کنند.

شرکت دانش‌آموز در آزمون ورودی پایه هفتم با داشتن حداکثر یک مقیاس «خوب» در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم مجاز است ضمن اینکه دانش‌آموزان پایه نهم سایر مدارس که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) و نوبت اول پایه نهم آنان (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) حداقل ۱۹ است هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.