کد خبر : 28136
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

استاندار گیلان در همایش روز ملی شوراها:

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پارلمان محلی دارد

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پارلمان محلی دارد
عباسی:اعضای شورای اسلامی باید بر اساس آمایش سرزمینی برای توسعه منطقه کمک کنند چرا که نمایندگان دولت در شهر و روستا هستند و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

اسدالله عباسی در همایش روز ملی شوراها در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست‌ محترم جمهوری تکلیف را بر ما روشن کرده است،گفت: انتخابات شوراها گامی بسوی تحقق  قانون اساسی است و تحکیم پایه‌های انقلاب و استحکام قدرت انقلاب در کشور با تشکیل شوراها محقق شد.
وی با بیان اینکه قطار توسعه گیلان در حال حرکت است،گفت: متأسفانه عده‌ای دوست ندارند موفقیت‌های دولت در استان و افتتاح پروژه‌های عمرانی را ببیند ولی دولت مردمی آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به مسیر خود ادامه داده و‌ هدفی جز رفع مشکلات مردم ندارد.
 استاندار گیلان با تاکید بر صادق الوعده بودن دولت سیزدهم در تمامی حوزه‌ها تصریح نمود:در هر قسمتی که قول دادیم صادق الوعده بودیم و در ۲ و نیم سال گذشته، آزادراه منجیل رودبار_ پل کابلی آستانه‌اشرفیه، پل غیرهمسطح میدان گیل را افتتاح کرده و و راه‌آهن رشت کاسپین با حضور ریاست محترم جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
عباسی از کسب رتبه برتری گیلان در نمایشگاه‌ اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد و افزود: در نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی(اکسپو) گیلان جزو هفت استان برتر در میان ۳۱ استان شد و در همین راستا ۱۰۰ همت سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی در گیلان در حال انجام است.
وی با اشاره به الحاق ۲ و نیم هکتار اراضی به پارک علم و فناوری گیلان بیان کرد: ۲ و نیم هکتار اراضی به پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان الحاق شده و امروز این امر مصوب شد و در آینده‌ای نزدیک این اراضی تحویل شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.
استاندار گیلان اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سراوان را خوب و بی سابقه برشمرد و گفت:در خصوص ساماندهی پهنه سراوان اقداماتی رخ داد که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و به طور علمی این پروژه در حال انجام است‌ و دیگر نمی‌گذاریم مردم تاوان بی مسوولیتی برخی‌ها در گذشته را بدهند.
عباسی با اشاره به شناسایی منشا‌های آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود رشت بیان کرد: فاضلاب بیمارستانی، شهرک صنعتی رشت، زندان لاکان و فاضلاب شهر رشت از جمله عوامل مهم در آلودگی تالاب بین المللی انزلی بودند که تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان افتتاح و اخیرأ ۱۴۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهرک صنعتی رشت تخصیص یافت.
وی با اشاره به نقش شورای اسلامی در حل بسیاری از مشکلات شهری و‌‌ روستایی گفت: تشکیل شورای اسلامی یعنی مردمی‌سازی،جمهوریت و اسلامیت که یک اقدام بی‌سابقه در تاریخ ایران اسلامی بوده است.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مسؤولان، اعضای شورای اسلامی در رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف بیان نمود: مردم در همه عرصه‌ها پای اسلامیت، جمهوریت و انقلاب اسلامی مانده و حتی از خون خود گذشتند لذا اعضای شورای اسلامی باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند.
عباسی با بیان اینکه با تشکیل شورای اسلامی بسیاری از اختیارات به شهرستان‌ها سپرده شده است، تصریح نمود: اعضای شورای اسلامی باید بر اساس آمایش سرزمینی برای توسعه منطقه کمک کنند زیرا اعضای شورای اسلامی  نمایندگان دولت در شهر و روستا هستند و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پارلمان محلی دارد.
وی با ابراز خرسندی از آرامش حاکم در حوزه مدیریت شهری رشت افزود: در ۶ دوره تشکیل شورای اسلامی شهر رشت، این دوره اعضای شورای اسلامی شهر رشت بسیار وفاق و همدلی دارند که باید سرلوحه قرار گرفته و همین امر سبب شد تا شهردار با انگیزه بسیار زیاد تلاش کند.
استاندار گیلان انتقال خواسته‌های مردم به مسؤولان بالادست را بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: هدف دولت سیزدهم و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی رفع دغدغه مردم است، لذا عملکرد دولت سیزدهم و شورای اسلامی باید بازگو شود و این تنها را تزریق امید به جامعه می‌باشد.
عباسی با بیان اینکه عملیات وعده صادق که توسط پاسداران دلاور جمهوری اسلامی انجام شد لرزه به اندام استکبار جهانی و رژیم صهیونسیتی انداخته است، افزود: اتفاقات رخ داده در دانشگاه‌های آمریکا توسط دانشجویان نشان دهنده اشاعه فرهنگ ظلم ستیزی و قدرت جمهوری اسلامی در دنیا است که به ثمره خون شهدا و امام شهدا به ثمر رسیده است.
 در این همایش از شوراهای برتر شهرها و روستاهای گیلان نیز تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.