کد خبر : 5861
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: مصرف کالاهای تقلبی غیر از زیان، عایدی دیگری نخواهد داشت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: مصرف کالاهای تقلبی غیر از زیان، عایدی دیگری نخواهد داشت
مصرف کنندگان در زمان خرید کالاهای سلامت محور از مراکز مجاز و معتبر، حتماً کد ۱۶ رقمی پوشیده شده بر روی برچسب اصالت را با شماره تماس ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام گرفته تا با اطمینان از اصالت کالا از آن استفاده نمایند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جشنواره فرهنگی،آموزشی«الف مانند اصالت»، با اشاره به مخاطرات استفاده از فرآورده‌های تقلبی در بسته‌بندی برندهای معروف، گفت: مصرف کالاهای تقلبی غیر از زیان، عایدی دیگری نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،جشنواره فرهنگی، آموزشی «الف مانند اصالت» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استانداری در سالن هلال احمر رشت، برگزار شد.
دکتر نسیبه یوسفیان،معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت توجه به مبارزه قاچاق کالا، گفت: در زمینه کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق، این کالاها متاسفانه به علت شرایط نامناسب انبارداری و حمل و نقل دچار فساد و یا تغییرات شیمیایی مخرب شده که به راحتی موجب رسوب در بدن می‌شود.
دکتر یوسفیان با اشاره به مخاطرات استفاده از فرآورده‌های تقلبی در بسته‌بندی برندهای معروف اظهار کرد: مصرف کالاهای تقلبی غیر از زیان، عایدی دیگری نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه مشکلات پوستی، مسمومیت‌ها، عوارض کبدی، سرطان‌ها و حتی مرگ؛ عوارض استفاده از کالاهای تقلبی است، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی امر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش کرده تا با طراحی و نصب برچسب اصالت بر روی کالاهای وارداتی و همچنین کالاهای تولید داخل، نظارت و ردیابی لازم جهت توزیع کالاهای مذکور را انجام داده و امکان تشخیص کالاهای مجاز و اصل را از کالاهای قاچاق و تقلبی فراهم نماید.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: مصرف کنندگان در زمان خرید کالاهای سلامت محور از مراکز مجاز و معتبر، حتماً کد ۱۶ رقمی پوشیده شده بر روی برچسب اصالت را با شماره تماس ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام گرفته تا با اطمینان از اصالت کالا از آن استفاده نمایند.
وی در پایان تاکید کرد: این جشنواره به عنوان یک جشنواره فرهنگی – آموزشی تلاش دارد تا با زبان هنر، ضمن معرفی خطرات ناشی از مصرف کالاهای قاچاق بر اساس پرونده موجود در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با آن روبرو بوده‌اند، به مصرف کنندگان بیاموزند که از چه کالاهایی استفاده کنند، تا از خطرات احتمالی ناشی از مصرف کالاهای قاچاق غیر مجاز مصون بمانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.