کد خبر : 20477
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان؛

هنوز تامین اجتماعی شغل راهداران را سخت و زیان آور نمی‌شناسد

هنوز تامین اجتماعی شغل راهداران را سخت و زیان آور نمی‌شناسد
نیکفهم: 12هزار راننده اتوبوس و کامیون درحمل و نقل مسافر و حمل‌ونقل کالا فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

غلامعلی نیک فهم به مناسبت هفته راهداری و روز حمل و نقل در نشست خبری با اشاره به تلاش‌های ارزنده راهداران گفت: راهداران علی رغم تلاش‌ها و به استقبال خطر می‌روند تا همواره در هر شرایطی جان مردم را نجات دهند و تردد در راههای مواصلاتی جریان داشته باشد.
وی افزود: ولی هنوز شغل آنان در تامین اجتماعی به عنوان شغل سخت و زیان آور شناخته نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با برشمردن انواع وسایط نقلیه حمل و نقل بار و مسافر گفت: هواپیما،کشتی و راه آهن در حمل و نقل بار و مسافر نقش عمده‌ای دارند ولی ۱۲هزار راننده اتوبوس و کامیون در حمل و نقل مسافر و حمل‌ونقل کالا در داخل و ترانزیت برای خارج از کشور در حال تلاش هستند که از اعتماد عمومی برخوردار هستند هنوز هم بسیاری از مردم در سفرهای راه دور به پلاک قرمز اعتماد دارند و با اتوبوس، مینی‌بوس و سواری عمومی مسافرت می‌کنند.
وی یادآور شد: در استان گیلان ۳۰۹۹ راننده در بخش حمل و نقل مسافر، فعالیت دارند که با  ۲۰۲۸ خودروی سواری، ۱۲۷ دستگاه اتوبوس و ۷۱۹ دستگاه مینی‌بوس برای حمل و نقل خدمت رسانی می‌کنند.
نیک فهم افزود: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اشاره به فراهم آوردن زمینه‌های ایجاد آرامش و امنیت هرچه بیشتر برای رانندگان و مسافرین گفت: با برگزاری دوره های آموزشی برای رانندگان و در اختیار قرار دادن شماره ۱۴۱ مسافرین می‌توانند ابراز رضایت یا شکایت خود را اعلام کنند.
وی با اشاره به موقعیت راهداری افزود: افزون بز ۱۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ در استان گیلان وجود دارد که آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی هستند که طول راه‌های روستایی۹۲۰۰ کیلومتر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ضمن بر شمردن ملزومات لازم برای استفاده در حوادث غیرمترقبه  و زمستانی گفت :با ۵۴۲نفر نیروی انسانی با  ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار از هم اکنون از آمادگی لازم برخوردار هستیم و علاوه برآن با فراهم آوردن شن و ماسه و نمک پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم صورت گرفت تا زمستان بی‌دغدغه ای را سپری کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.