کد خبر : 21705
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

به مناسبت گرامیداشت روز رشت برگزار شد:

نخستین رویداد تداکس خوراک و نوشیدنی استان گیلان

نخستین رویداد تداکس خوراک و نوشیدنی استان گیلان
رستوران دار باید اراده قوی و تجربه کافی و استفاده از افراد متخصص داشته باشد و باید بتواند از اهالی فن کمک بگیرد،

به گزارش پایگاه خبری پویشگران گیل:

نخستین رویداد تداکس در حوزه خوراک و نوشیدنی، به مناسبت گرامیداشت روز رشت با حضور چهره های ملی و شناخته شده صنعت خوراک و نوشیدنی ایران، به همت مرکز آموزش بازرگانی گیلان و گروه دانش‌بنیان کاشف و با همکاری شورای اسلامی و شهرداری رشت، فرهنگسرای گردشگری بوم‌اندیش، اتحادیه رستوران و تالار داران رشت، اتحادیه اغذیه، کافه و بستنی و با حضور حدود هزار نفر از فعالان این حوزه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.
دکتر روهام قلیچی مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف در این رویداد با تبریک تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و روز رشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی گفت: ما ده سال پیش در روز رشت مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی گیلان را افتتاح کردیم و حالا خوشحالیم که از سراسر کشور و استان در برنامه های ما شرکت می‌کنند.
دکتر قلیچی درباره این رویداد گفت: دومین بار است چنین تدکسی در جهان درباره غذا برگزار می‌شود و قبلا تنها در دانشگاه هاروارد برگزار شده است.
وی در ادامه افزود: صنعت خوراک صنعت پیشران بخش گردشگری کشور است و باید در سطح شهر رشت به آن توجه شود‌.
این کارآفرین خاطرنشان نمود: بنیان تداکس در سال ۱۹۸۴ در آمریکا بنا نهاده شده که افراد در بخش‌های مختلف بتوانند مختصر و مفید درباره تجربیات، رویاها و ایده‌ های خود صحبت کند.
قلیچی افزود: در رویداد تداکس، حضار می‌توانند نسبت به صحبت سخنرانان رای دهند تا نفرات برتر انتخاب شود.

دکتر روشن بابایی همتی پژوهشگر و متخصص گردشگری نیز در این مراسم ابراز داشت: گردشگری خلاق، خلاقیت احساس و داستان بر اساس فعالیت در یادگیری است.

وی به اهمیت خوراک در گردشگری اشاره کرد و گفت: غذا و نوشیدنی در گردشگری ایجاد جاذبه می کند و نشان از فرهنگ است.

این متخصص با اشاره به تنوع گردشگری خوراک گفت: طبق مطالعه ای که انجام شده گردشگران خوراک به چهار دسته زرد، سبز، قرمز و آبی تقسیم بندی می‌ شوند؛ زیتون پرورده ما بهترین خوراک سبز تعیین شده که متعلق به استان گیلان است.
این کارشناس گردشگری در ادامه بیان داشت: گام اول ماهیت نقشه برداری آشپزی، وسعت منابع آشپزی در یک منطقه خاص است.

دکتر بابایی در ادامه ساختارهای گردشگری خوراک گفت: زمین، فرهنگ غذایی مردم بومی، غذاها، تکنیک پخت و پز و قابلیت یکپارچه سازی ویژگیهای نقشه برداری خوراک است.
وی در ادامه افزود: در بسیاری از کشورها اتفاقات خوبی را در رویداد غذا ایجاد کرده‌اند و کشورهای دیگر هم به این موضوع ورود کردند و ما نیز باید در این موضوع فرصت ایجاد کنیم.
روشن بابایی افزود: اولین کارگاه گردشگری خلاق آشپزی در رشت برگزار شده است و باید این مسیر ادامه داشته باشد.

دکتر مهدی پورمحمدی رئیس اتحادیه رستوران‌ داران و تالارهای شهرستان رشت نیز در این نشست با تقدیر از برگزارکنندگان تداکس گفت: افتخار دارم پنج دوره پایانی در این صنف فعالیت دارم تا با کمک فعالان غذا به برند خوراک و غذا کمک کنم.
این فعال صنفی افزود: این برند در چند سال اخیر به جایگاه خود نرسیده و امیدواریم در آینده نزدیک به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند تا به توسعه اقتصادی و رونق گردشگری دست پیدا کنیم.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه صنف غذای استان گیلان گفت: گیلان در حوزه رستوران پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر داشته که توانسته سرمایه گذاران زیادی را جذب کند و همکاران ما در این صنعت توانستند در برنامه‌های مختلف خوش بدرخشند.
وی در ادامه خطاب به رستوران‌داران گفت: رستوران دار باید اراده قوی و تجربه کافی و استفاده از افراد متخصص داشته باشد و باید بتواند از اهالی فن کمک بگیرد، وگرنه رستوران داری فقط اجاره ملک و خرید تجهیزات نیست.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه غذا خطاب به فعالان خوراک گفت: حفظ مشتری در درازمدت اهمیت زیادی دارد و این جزء وظایف صاحب رستوران است و در حال حاضر باید این نکته را یادآور شد که باهوش‌تر کار کنیم تا این‌که بیشتر کار کنیم.

رئیس اتحادیه رستوران‌ داران و تالارهای شهرستان رشت در پایان گفت: از مسئولین استان می‌خواهم که سنگی جلوی پای فعالان صنفی این حوزه گذاشته نشود؛ فعالان این بخش، چراغ سرمایه گذاری این شهر هستند که نباید جلوی آن‌ها مانع بگذاریم.
در این رویداد، همچنین اساتید و چهره های مطرح کشوری در حوزه صنعت غذا، از جمله سامان گلریز متخصص صنایع غذایی و مستر شف بین المللی ایران، سهیل پورگلنار مدیر جشنواره تخصصی فودکورت و رستوران کشور، حافظ صفایی پایه گذار میکسولوژی مولکولار در ایران و رضا حنیفی مدیرعامل تنها شرکت دانش بنیان تجهیزات آشپزخانه به ارائه تجربیات و ایده های خود حول محور موضوع همایش پرداختند.
خاطر نشان می سازد، نخستین رویداد تداکس خوراک و نوشیدنی استان گیلان، با حمایت شرکتهای سولیکو، لونالون، سپیدماکیان(گروه سمین)، گروه نرم افزاری سپیدز، پاک پارس پرند(تلما)، هلدینگ اسپادینو، هلدینگ هیراد، نوآوران گلبند و مبلمان جهان تاب و به همت گروه دانش بنیان کاشف برگزار گردید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.