کد خبر : 19433
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

استاندار گیلان:شخصیت‌ معنوی و روحیه مردمی میرزاکوچک خان برای نسل نو تبیین شود

استاندار گیلان:شخصیت‌ معنوی و روحیه مردمی میرزاکوچک خان برای نسل نو تبیین شود
عباسی:شخصیت معنوی، روحیه مردمی، استکبار ستیزی و مبارزاتی شهید میرزاکوچک خان جنگلی باید برای نسل حاضر تبیین شود.

به گزارش پویشگران گیل:
اسدالله عباسی در مراسم سالروز شهادت روحانی شهید میرزاکوچک خان جنگلی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی گیلان در تالار مرکزی رشت افزود: امروز جوانان و نوجوانان ما باید بیش از پیش با ابعاد شخصیتی این روحانی شهید آشنا شوند تا در زندگی خود از آن بهره بگیرند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به غنای فرهنگی و معنوی استان و با بیان اینکه میرزاکوچک خان جنگلی شخصیتی معنوی در تاریخ ایران اسلامی است ، اضافه کرد: بعد از شهادت سردار جنگل، تاریخ دست طاغوت بود و در این ارتباط تحریفاتی صورت گرفت اما امروز وظیفه داریم که این شهید روحانی را بصورت شایسته به نسل ها معرفی کنیم.
عباسی با تاکید بر ساخت فیلم های فاخر در ارتباط با ابعاد شخصیتی میرزاکوچک خان خاطر نشان کرد: چهره اسلامی و معنوی شهید میرزاکوچک خان جنگلی در قالب ساخت فیلم، انیمیشن و بیان قصه برای نسل جدید ارائه شود تا آنان بیش از پیش با شخصیت این شهید روحانی آشنا شوند.
استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سردار جنگل مبنی براینکه منشا حرکت وی، صد درصد دینی و اعتقادی است، خاطر نشان کرد: مردمی بودن، خستگی ناپذیری، روحیه انقلابی، سازش ناپذیری، مقاومت، استکبار و استعمار ستیزی از جمله ویژگی‌های بارز میرزاکوچک خان است که باید برای کودکان، نوجوانان و جوانان بیان شود.

*میرزاکوچک جنگلی صولت قدرت‌های پوشالی را شکست

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این مراسم  با اشاره به نقش بی‌بدیل عالمان دین در تاریخ مبارزات ایران اسلامی اظهار کرد: میرزا کوچک‌خان جنگلی و آیت الله مدرس ۲ شخصیت روحانی و عالمی بودند که صولت قدرت‌های پوشالی موجود در زمان خود را شکستند.
آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه این شخصیت‌های روحانی مبارز توانستند در برابر قدرت‌های پوشالی تا بن دندان مسلح غرب و صهیونیست غاصب بایستند، اظهار کرد: بخش عظیمی از انقلاب اسلامی مدیون تلاش این ۲ شخصیت بزرگ تاریخ است.
میرزا کوچک خان جنگلی از معدود قهرمانان انقلاب مشروطیت و نهضت جنگل است که با رشادت و شجاعت و جوانمردی به جنگ استبداد و استعمار رفت و در راه کسب آزادی و استقلال ایران عزیز و حفظ و حراست مرزهای وطن بزرگمان به شهادت رسید.
میرزا یونس فرزند میرزا بزرگ که بعدها مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی شد، در سال ۱۲۹۸ هجری قمری در محله استادسرای رشت و در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.
با شهادت میرزاکوچک خان در روز دوشنبه یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی (سوم ربیع الثانی ۱۳۴۰ ق) نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی در سال ۱۳۹۱ ، منشأ حرکت میرزا کوچک خان را یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی دانستند و تاکید کردند: ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در همان محدوده خاص خود – گیلان – ایجاد کرد.

 

منبع: روابط عمومی استانداری گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.