کد خبر : 23143
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۲۴

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

پیشرفت 152 طرح صنعتی گیلان بیش از 60 درصد است

پیشرفت 152 طرح صنعتی گیلان بیش از 60 درصد است
پورحیدری: تعهد اشتغال استان گیلان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ هزار شغل بود که ۱۶ هزار ۴۰۰ نفر اشتغال در سامانه رصد با کدملی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

تیمور پورحیدری از اجرای 152 طرح صنعتی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان خبر داد و افزود: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال در دست اجراست.
وی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای پنج هزار و ۵۴۷ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیرکل صمت گیلان با اشاره به صدور ۹۲ پروانه بهره برداری صنعتی در گیلان، تصریح نمود: جواز تاسیس ۶۶۳ شرکت برای ایجاد صنایع جدید در این دولت با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار و ۸۵۸ نفر صادر شد در حالی‌که در ۲ سال آخر دولت قبل جواز تاسیس ۲۴۱ واحد صنعتی با ۳۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شده است.
به گفته وی، استان گیلان به لحاظ تعداد صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی ۵۵ درصد و میزان سرمایه گذاری ۱۸۸ درصد رشد دارد.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای حمایت از تولیدات صنعتی، تسهیلاتی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت کرده است، افزود: بر اساس مصوبات قانونی این کارگروه و با همکاری بانک‌های عامل بیش از ۳۵۰ واحد کوچک و بزرگ تولیدی استان در این دولت بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
پورحیدری اضافه کرد: تعهد اشتغال استان گیلان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ هزار شغل بود که ۱۶ هزار ۴۰۰ نفر اشتغال در سامانه رصد با کدملی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شد که نشان می2دهد بیش از ۴۵ درصد اقتصاد و اشتغال استان توسط این حوزه مهیا شد.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۵ واحد صنعتی در گیلان احیا و به چرخه تولید بازگشت و در این راستا زمینه احیای معادن متروک حدود ۴۰ معدن و محدوده اکتشافی از طریق مزایده فراهم شده است.

منبع: روابط عمومی اداره کل صمت گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.