کد خبر : 13457
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

معصومه نیک کار

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان: تکمیل پروژه های آبفای گیلان نیازمند اعتبار ۲۶ میلیارد تومانی است

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان: تکمیل پروژه های آبفای گیلان نیازمند اعتبار ۲۶ میلیارد تومانی است
۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گهر رود در نظر گرفته شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر عامل شرکت آبفای گیلان با اشاره به وجود بیش از دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان، گفت: تکمیل پروژه های این شرکت نیازمند اعتبار ۲۶ میلیارد تومان است.
مازیار علیپور بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۸۶۰ هزار مشترک آب بوده که ۹۷۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده است.
مدیر عامل شرکت آبفای گیلان با بیان اینکه درصد تحت پوشش آب شهری را ۹۹.۹۶ درصد عنوان کرد و افزود: در بخش روستایی نیز این شاخص ۸۴ درصد است که از ۹۷۰ هزار خانوار تحت پوشش این شرکت ۶۶۰ هزار در بخش شهری و مابقی نیز مشترک در بخش روستایی است.
وی با اشاره به اینکه این آبرسانی با ۶۵۰ حلقه چاه و ۵۸۰ دهنه چشمه انجام شده است، اضافه کرد: طبق آخرین آمارها گیلان دارای ۲ هزار و ۵۶۸ روستا است از این تعداد دو هزار و ۱۶۸ روستا بالای ۲۰ خانوار دارد.
علیپور با تاکید بر اینکه شرکت آب فاضلاب هزار و ۶۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است، گفت: از ۴۰۰ روستای دارای ۲۰ خانوار ۱۲۰ روستا تحت پوشش این شرکت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۵۲ شهر گیلان و هزار و ۷۲۱ روستا تحت پوشش آبرسانی قرار گرفته شده است، ادامه داد: ۶۷ درصد روستاها و ۸۴ درصد جمعیت روستایی گیلان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارد.
مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان افزود: ۱۰۱۶ روستای گیلان دارای مخزن ذخیره آب و ۷۰۰ روستا فاقد این مخزن هستند.
گیلان دارای بیش از ۲۶۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب
علیپور با بیان اینکه ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان نیاز است، گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان از سیستم دفع فاضلاب استفاده می‌کنند و ۲ هزار و ۶۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در گیلان است.
وی با بیان اینکه ۷۱۱ روستا تحت پوشش قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیج برای آب‌رسانی قرار می‌گیرد، افزود: اعتبار مورد نیاز برای این طرح هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه گیلان ۳۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع دارد، گفت: در طول ۲۴ ساعت شکستگی‌های زیادی انجام می‌گیرد که بسیار مطلوب و حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به نمونه برداری از شبکه آب استان، اضافه کرد: سال گذشته در حوزه شهری کیفیت آب ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی ۸۵ درصد قابل قبول بوده است.
علیپور با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان برای فاضلاب استان در نظر گرفته شده بود، افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گهر رود در نظر گرفته شده است.
وی گفت: حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان رشت نیاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.