کد خبر : 21269
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

افتتاح سایت پایانه مرزی آستارا با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان جمهوری آذربایجان

افتتاح سایت پایانه مرزی آستارا با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان جمهوری آذربایجان
سایت موقت پایانه مرزی آستارا به منظور گشایش گره ترافیکی، افزایش ترانزیت کالا و توسعه مناسبات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

با پیگیری‌های بعمل آمده از سوی نماینده عالی دولت در گیلان و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و مسوولان کشور جمهوری آذربایجان، سایت موقت پایانه مرزی در آستارا به منظور توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همجوار،گشایش گره ترافیکی و ارتقاء زیرساخت‌های فنی حمل‌و‌نقل افتتاح می‌شود.
با راه‌اندازی سایت موقت و به دنبال آن احداث پایانه مرزی جدید در آستارا، روند صادرات و ترانزیت کالا در این منطقه بهبود می‌یابد.
پایانه مرزی آستارا یکی از مرزهای مهم کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالا است.
با گذشت دو دهه‌ از احداث این پایانه مرزی و وجود برخی مشکلات،بر اساس تفاهم صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، یک گذر مرزی جدید در این منطقه احداث خواهد شد.
افتتاح پایانه جدید آستارا در زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار بستری برای افزایش تبادل و ترانزیت کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان است.
اقدامات مقدماتی مانند تعیین مشاور و پیمانکار پروژه انجام شده و در اعتبارات سال آینده نیز بودجه‌ای برای احداث پایانه جدید آستارا پیش‌بینی می‌شود.
با احداث و افتتاح این پایانه،ظرفیت ورود و خروج کالا بین دو کشور افزایش یافته و سایت جدید به‌ عنوان پایانه مرزی تجاری و باری فعالیت داشته و پایانه موجود نیز کارکرد مسافری خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.