کد خبر : 5303
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان: یک هزار و 894 میلیارد تومان در حوزه درمان تامین اجتماعی گیلان هزینه شد

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان: یک هزار و 894 میلیارد تومان در حوزه درمان تامین اجتماعی گیلان هزینه شد
پیگیری‌های لازم برای افزایش تخت‌های بیمارستانی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) انجام شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: پارسال افزون بر یک هزار و 894 میلیارد تومان در مجموعه درمان تامین اجتماعی استان هزینه شده‌ است.
دکتر حسین ابراهیمی اظهار کرد: از این میزان یک هزار و 114میلیارد تومان در بخش خرید خدمت و بقیه در درمان مستقیم بیماران هزینه شده ‌است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در مراکز ملکی سرپایی تامین اجتماعی استان ماهانه هفت میلیارد تومان دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت، اضافه کرد: بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیزات پزشکی رایگان نیز در اختیار بیماران قرار گرفت.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: سال گذشته بالغ بر بک میلیون و 400 هزار نفر در مراکز ملکی تامین اجتماعی خدمات سرپایی دریافت کردند ضمن اینکه 10هزار عمل جراحی در بیمارستان 200 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی در رشت انجام شد.
وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی در بیمارستان 200 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) در رشت برای بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان است،افزود: این بیمارستان دارای پنج اتاق عمل جراحی است که چهار اتاق عمل با تعمیرات اساسی به روزرسانی شده و اقدامات برای راه اندازی و تکمیل یک اتاق دیگر نیز امسال شروع شده و به اتمام می رسد.
دکتر ابراهیمی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای افزایش تخت‌های بیمارستانی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) خاطر نشان کرد: مجوز تبدیل بیمارستان به 300 تختخوابی “افزایش100 تخت جدید” را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم که با تحقق این مهم بیمارستان از تخصصی به فوق تخصصی ارتقاء خواهد یافت و 500 نیروی جدید نیز جذب می‌شود.
وی با بیان اینکه سند بیمارستان200 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) را پس از سال‌ها اواخر سال گذشته دریافت کرده‌ایم،اضافه کرد:پیش از این هیچگونه اقدامات توسعه‌ای برای این بیمارستان نمی‌توانستیم انجام دهیم اما اکنون راه اندازی آنژیوگرافی و نیز ساخت اورژانس جدید بیمارستان و افزایش تختهای آن از 20 به 30 مورد در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر ابراهیمی ساخت درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان رسول اکرم (ص) را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ساخت این درمانگاه نیاز مردم گیلان است که با زیربنای بیش از چهار و 500 متر بزرگترین درمانگاه تامین اجتماعی در کل کشور خواهد بود، نقشه آن طراحی شده و در سال جاری عملیات اجرایی آن با اعتبار اولیه 50 میلیارد تومان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته هتلینگ بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)در ۶ بخش انجام شده و در2بخش باقیمانده شامل رختشورخانه و بخش NICU امسال به اتمام می‌رسد، خاطر نشان کرد: ساخت پلی کلینیک لاهیجان از دیگر برنامه ها است ضمن اینکه درمانگاه ملکی تامین اجتماعی در فومن نیز شبانه‌روزی خواهد شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در ادامه این نشست خبری با اشاره به افتتاح دومین بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی کومله لنگرود مزین به نام شهید املاکی اظهار کرد: این بیمارستان در2هکتار با 13هزارمترمربع زیربنا و هزینه چهارهزار و 580 میلیارد ریال بهمن ماه سال گذشته افتتاح شد و 250 نیرو جذب این بیمارستان شدند.
وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف از جمله، زنان و زایمان، بخش‌های بستری مردان، زنان، درمانگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، داروخانه، آندوسکوپی و اعمال جراحی است.
وی ساخت سومین بیمارستان تامین اجتماعی در گیلان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود:این بیمارستان در غرب استان در شهرستان تالش ساخته می‌شود و مکاتبات اولیه برای این مهم انجام گرفته‌است.
براساس آخرین آمار، بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.