کد خبر : 9956
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

سازمان تامین اجتماعی تنها بخشی از وظایف نظام جامع تامین اجتماعی را برعهده دارد

سازمان تامین اجتماعی تنها بخشی از وظایف نظام جامع تامین اجتماعی را برعهده دارد
برداشت سطحی از عبارت و مفهوم تامین اجتماعی و انتساب تمامیت آن به این سازمان در این سیاست‌ها و یا مفهوم کلی نظام جامع تامین اجتماعی سبب دور شدن از اهداف و تحقق یافتن ناقص آن می‌باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در جمع خبرنگاران استان به تبیین کارکردها و ماموریت‌های این سازمان و نقش آن در نظام جامع تامین اجتماعی و سیاست‌های کلی ابلاغی در این حوزه پرداخت.
به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان،علی حسین نژاد با بیان اینکه تامین اجتماعی در عرصه بین‌المللی یک سازمان نبوده بلکه یک نظام می‌باشد که ساختاری گسترده در ابعاد مختلف حمایتی، امدادی و بیمه ای دارد، اذعان داشت:ماهیتی فراگیر برای ایجاد رفاه عمومی و حمایت و پوشش اقشار مختلف برای کرامت بخشیدن و استقرار عدالت اجتماعی از اصول نهفته در سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه برداشت سطحی از عبارت و مفهوم تامین اجتماعی و انتساب تمامیت آن به این سازمان در این سیاست‌ها و یا مفهوم کلی نظام جامع تامین اجتماعی سبب دور شدن از اهداف و تحقق یافتن ناقص آن می‌باشد، افزود :سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماموریت‌ها و کارکردها،ماهیتی بیمه‌ای داشته و تنها متولی بخشی از اهداف نظام جامع و سیاست‌های ابلاغی است.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه هرچند این سازمان در ابعادی گسترده بر تمامی حوزه های اجتماعی اقتصادی کشور تاثیرگذار بوده و خود نیز از آنها تاثیرپذیر می‌باشد، افزود:انتظار انجام تمامی برنامه ها و سیاستها از این سازمان تنها به خاطر عنوان اسمی آن درست نبوده و کارکردهای این مجموعه صرفاً پوشش دهنده بخش بیمه ای و سازوکارهای مرتبط با آن می‌باشد.
علی حسین نژاد با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در مسیر استقرار عدالت اجتماعی به عنوان یکی از اهداف این مهم ، از ارکان این نظام جامع هستیم اظهار امیدواری نمود تا با همراهی تشکلها و مجامع و پشتیبانی شرکای اجتماعی و اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی این مفاهیم در جامعه بتوانیم گامهای بلندی برداشته و در اجرای کامل آن موفق باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.