کد خبر : 20733
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

بهورزان حلقه ی اولیه زنجیره نجات مردم هستند

بهورزان حلقه ی اولیه زنجیره نجات مردم هستند
خدمت کارکنان بهداشت به مردم سخت اما شیرینی آن ماندگار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

آیت الله فلاحتی،نماینده ولی فقیه در استان گیلان در همایش آشنایی 103 بهورز جدیدالورود با قوانین و مقررات گزینشی و اداری با تاکید بر اخلاق حسنه و  خوشرویی در مواجهه با مردم توسط بهورزان گفت: برخورد بهورزان با مردم که در خط مقدم بهداشت و درمان هستند،باید به نحوی حسنه باشد که اقدامات آن ها سازنده و تاثیرگذار شود.
وی با توصیه به بهورزان جدیدالورود، افزود:پایبندی به ارزش‌های دینی و باورهایی که با آن ها بزرگ شده‌اید و رشد کرده اید باید در برخوردتان با مردم نمود پیدا کند زیرا بخش بزرگی از مردم در زمان گرفتاری، درماندگی و بیماری به شما مراجعه می‌کنند.
در ادامه دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به پوشش 100 درصدی نظام شبکه بهداشت و درمان در استان، تصریح کرد؛اهمیت کار بهورزان اینست که با شناسایی به موقع بیماران آن‌ها را از عواقب و آسیب‌هایی که ممکن است در آینده گریبانگیر آنا شود، نجات می دهند.
وی با بیان اینکه مردم به کادر بهداشت و درمان احترام می‌گذارند و در همه‌گیری کرونا و رشادت‌های کادر بهداشت و درمان، این مهم به خوبی مشهود بود، تصریح نمود: انتظار مردم که اکثر اوقات در بیماری و درماندگی به بهورز، پزشک و پرستار مراجعه می‌کنند اینست که با خوشرویی و برخورد مناسب مواجه شوند.
رئیس دانشگاه ادامه داد: بهورزان در زمان جنگ،بلایای طبیعی و حوادث همواره در خدمت مردم هستند و حلقه اولیه زنجیره ی نجات مردم محسوب می‌شوند بنابراین از جایگاه ویژه ای برخوردارند و باید در این راه، خدمت صادقانه به مردم را در اولویت خود قرار دهند.
دکتر سیدمحمود رضوانی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه در جمع بهورزان جدیدالورود با براز خرسندی از افزوده شدن این جمعیت به کارکنان پرتلاش بهداشت ، گفت ؛ اگرچه مسیر خدمت به مردم در حوزه ی بهداشت بسیار سخت است اما شیرینی خدمت به مردم در این حوزه همیشگی و ماندگار می باشد.
وی همچنین با اشاره به ریشه کنی بیماری های کشنده مثل سرخک و فلج اطفال با زحمات بهورزان و سایر کادر بهداشت و درمان طی سال های گذشته ، افزود: این اقدامات از افتخارات شبکه بهداشت است که بهورزان خط مقدم آن می باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه در پایان سلامتی را ودیعه ی ارزشمند خداوند برشمرد و با تاکید بر به روز بودن اطلاعات و دانش بهورزان، یادآور شد؛ پایین بودن نرخ موالید، جمعیت بالای سالمندی و چاقی از چالش های حوزه ی سلامت استان محسوب می شود که بهورزان باید در زمان خدمت به مردم، همواره آن ها را مدنظر قرار دهند.
در پایان این همایش، 103 بهورز جدیدالورود با قوانین، مقررات گزینشی و اداری آشنا شدند.
منبع:دانشگاه علوم پزشکی گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.