کد خبر : 17598
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

راه اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی رشت

راه اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی رشت
دکتر دلپسند:خط تولید عصاره های گیاهی و عصاره بره موم در حال حاضر برای تولید عصاره پروپولیس برنامه ریزی و راه اندازی شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر کورش دلپسند، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص، اظهار کرد؛ در راستای سیاست های مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از ظرفیت‌های داروهای گیاهی و طبیعی، از ابتدای سال جاری ایده راه اندازی خط تولید عصاره‌های گیاهی و عصاره پروپولیس در دستور کار دانشکده داروسازی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تامین اعتبار مالی این پروژه با همراهی مجمع خیرین سلامت استان گیلان محقق شده است،گفت:در این خصوص از ظرفیت علمی و عملیاتی موجود در شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز فن آوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی با سیستم تقطیر در خلاء استفاده شد.
وی در ادامه تصریح نمود: خط تولید عصاره‌های گیاهی و عصاره بره موم در حال حاضر برای تولید عصاره پروپولیس برنامه ریزی و راه اندازی شده است که به عنوان یک ماده طبیعی ضد قارچ ،ضد میکروب با خواص ترمیمی بالا شناخته می شود.این ماده در ترکیب مواد آرایشی بهداشتی ،پمادهای سوختگی، خمیر دندان و سایر محصولات مرتبط کاربرد دارد.
دکتر دلپسند در پایان با اشاره به اینکه نحوه اجرای این پروژه می‌تواند الگوی مناسبی از ایجاد مشارکت از نوع همکاری بین بخش خصوصی و دولتی باشد، پروژه مذکور، بستر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و یا افراد صاحب ایده در زمینه تولید داروهای طبیعی را فراهم نموده و امکان تولید محصولات متنوع در این حوزه را مهیا می سازد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.