کد خبر : 13784
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۶

معصومه نیک‌کار

واگذاری 50 منطقه محیط زیست برای ساخت مسکن ملی!

واگذاری 50 منطقه محیط زیست برای ساخت مسکن ملی!
309 منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد که در قالب 4 طبقه در سازمان دسته بندی شدند که شامل 32 پارک ملی، 40 اثر طبیعی، 54 پناهگاه حیات وحش و 183 منطقه حفاظت شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست دفتر مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 50 منطقه تحت مدیریت سازمان محیط زیست برای واگذاری جهت ساخت مسکن ملی جوانان در جلسه شورای عالی محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد.
علیرضا نجیمی، سرپرست دفتر مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، بیان کرد: جلسه آتی شورای عالی محیط زیست در اواخر شهریور یا مهر ماه دستور کارهای متعددی دارد که یکی از آنها در مورد بازنگری مناطق تحت مدیریت سازمان است و در آن طرح هادی روستایی 50 منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و طی آن یک سطحی از روستاها برای اختصاص زمین جهت ساخت مسکن ملی جوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نجیمی گفت: ما نهایت همکاری را با این برنامه دولت خواهیم داشت و 50 مورد از اراضی را در شورای عالی محیط زیست در این باره مورد بررسی قرار خواهیم داد و به دلیل اینکه این پروژه در داخل مناطق قرار دارد باید این آزادسازی شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد تا طبق ضوابط به متولیان امر واگذار شود.
وی افزود: ما یک جلسه ای هم با کارشناسان جهادکشاورزی و صنایع و معادن داشتیم و قرار شد در طول مدت دو ماه نظرات کارشناسی را اعلام کنند و موافقت و مخالفت خود را اعلام کنند تا بتوانیم موافقت آنها را بگیریم و بتوانیم در شورای عالی بعدی باقی مناطق را مورد بررسی قرار دهیم.
سرپرست دفتر مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: 309 منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد که در قالب 4 طبقه در سازمان دسته بندی شدند که شامل 32 پارک ملی، 40 اثر طبیعی، 54 پناهگاه حیات وحش و 183 منطقه حفاظت شده است.
وی افزود: این مناطق حدود 19 میلیون هکتار از مساحت کور را دربرمی‌گیرد که 11.5 درصد از مساحت کشور است و طرح های مدیریت مناطق با شناسایی منابع زیستی و زون بندی آنها اجرا می شود که شامل نقشه راه حفاظت و نقشه راه بهره برداری پایدار در این مناطق است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.