کد خبر : 22654
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

فرآیند مرمت عمارت بلدیه رشت از پیشرفت فیزیکی متوازن برخوردار است

فرآیند مرمت عمارت بلدیه رشت از پیشرفت فیزیکی متوازن برخوردار است
محجوب:نظارت عالیه بر نحوه اجرای عملیات مرمت و بازسازی به عهده اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رحیم شوقی شهردار رشت در راستای نظارت مناسب بر فرآیند مرمت و بازسازی مرحله دوم ساختمان ساعت از روند مرمت عمارت بلدیه واقع در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب به صورت میدانی بازدید نمود.
معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در جریان بازدید امروز شهردار رشت از بلدیه قدیم گفت: ۲۸ شهریور ماه سال جاری مرحله دوم فرآیند مرمت عمارت بلدیه آغاز شده و به مدت ۱۸ ماه ادامه دارد.
خاطره محجوب افزود: عملیات پاکسازی و امحای ادوات الحاقی، اجرای سربندی چوب های بام، برداشت اندودها و لایه‌های فرسوده دیوارهای داخلی و بدنه نما، جمع آوری و رنگ برداری درب و پنجره‌های چوبی، اجرای گچ و خاک جهت مرمت نماهای گچی، توسط پیمانکار پروژه در حال انجام است.
معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با بیان اینکه اجرای پروژه مرمت و بازسازی عمارت بلدیه از پیشرفت فیزیکی ۱۲درصدی برخوردار است، تصریح کرد: روند عملیات مرمت و بازسازی عمارت بلدیه رشت نشان دهنده پیشرفت فیزیکی متوازن است.
محجوب، معارضان پیرامونی ذیل ساختمان را از چالش‌های اصلی روند مرمت و بازسازی عمارت بلدیه عنوان و افزود: با توجه به مکاتبه‌های انجام شده، ابتدا بانک سپه ذیل ساختمان ساعت و داروخانه کارون همکاری لازم را جهت تخلیه و انتقال انجام دادند ضمن اینکه سرپرستی بانک ملت استان با انجام توافق‌ها و حسن همکاری صورت گرفته پس از ارزیابی قیمت سرقفلی و سیر مراحل قانونی، سرقفل واحد مذکور را به شهرداری رشت واگذار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شهرداری برای اتمام پروژه مرمت و بازسازی عمارت بلدیه رشت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به عنوان پیش پرداخت به حساب پیمانکار پروژه واریز شده و در صورت تحقق بودجه مورد نظر، عملیات مرمت و بازسازی ساختمان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.
معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت به ثبت عمارت بلدیه رشت در فهرست آثار ملی اشاره و گفت: نظارت عالیه بر نحوه اجرای عملیات مرمت و بازسازی به عهده اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان است.
محجوب با بیان اینکه بنای ارزشمند تاریخی بلدیه رشت یکی از مهمترین رویدادهای مرمتی آثار ملی در سطح کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: خاص بودن عمارت با هویت و حافظه تاریخی مردمان شهر رشت و استان پیوندی ناگسستنی دارد و براین اساس تلاش مجموعه شهرداری رشت و در ذیل آن، سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری به عنوان کارفرمای پروژه، معطوف بر این است که پروژه مذکور با کیفیت مناسب و در زمان تعیین شده به اتمام برسد تا در نهایت و پس از اتمام فاز نهایی (تهیه و نصب تاسیسات گرمایشی و سرمایشی) عمارت شهرداری رشت با کاربری موزه بلدیه و مردم شناسی به شهروندان و هموطنان گرامی به عنوان ذی نفعان و بهره برداران واقعی ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.