کد خبر : 95
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

 مدیر امورباغبانی جهادکشاورزی گیلان خبر داد: تولید توت‌ فرنگی؛کسب‌وکاری سودآور با سرمایه کم در گیلان

 مدیر امورباغبانی جهادکشاورزی گیلان خبر داد: تولید توت‌ فرنگی؛کسب‌وکاری سودآور با سرمایه کم در گیلان

به گزارش پویشگران گیل: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۲ هزار و ۱۹ تن توت فرنگی گلخانه‌ای و فضای باز استان به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد. منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت توت فرهنگی در باغات گیلان اظهار کرد: برداشت توت فرنگی تا

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۲ هزار و ۱۹ تن توت فرنگی گلخانه‌ای و فضای باز استان به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.
منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت توت فرهنگی در باغات گیلان اظهار کرد: برداشت توت فرنگی تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۲ هزار و ۱۹ تن توت فرنگی گلخانه‌ای و فضای باز استان به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برداشت شود.
وی از وجود ۱۳ هکتار گلخانه توت فرهنگی که با سرمایه کم کار را شروع کردند در گیلان خبر داد و گفت: گیلان ۱۳ و نیم هکتار گلخانه و ۱۲۸ هکتار فضای باز توت فرنگی دارد که پیش‌بینی شده گلخانه‌داران ۹۹۵ تن و باغداران توت فرنگی هزار و ۶۴۰ تن توت برداشت کنند.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان، رودبار و صومعه‌سرا‌ را قطب تولید توت فرنگی در این استان معرفی کرد و افزود: گیلان ۷۵۰ بهره‌بردار دارد که بیشتر باغ‌های آن‌ها در رودبار، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت و آستانه‌اشرفیه قرار دارد.
پارسافر با تأکید بر حمایت جهادکشاورزی از تولیدکنندگان توت فرنگی در گیلان بیان کرد: کشاورزانی که مایل به کشت توت فرنگی و توسعه گلخانه‌های استان هستند به سایت سیتا مراجعه کنند و از تسهیلات توسعه گلخانه‌ها‌ی استان استفاده کنند زیرا این محصول سود دهی بالا دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.