کد خبر : 5831
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

بازدید خبرنگاران گیلان از پروژه توسعه شبکه برق ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت نفوت صومعه‌سرا

بازدید خبرنگاران گیلان از پروژه توسعه شبکه برق ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت نفوت صومعه‌سرا
روژه را شرکت برق منطقه‌ای گیلان بر اساس تجربه و بدون مشاور و ناظر  آغاز کرده است و  نشان‌دهنده قابلیت بالای همکاران شرکت برق منطقه‌ای گیلان می‌باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
محمد افتخاری در جریان بازدید خبرنگاران استان گیلان از پروژه توسعه شبکه برق ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت نفوت صومعه‌سرا گفت: ارزش سرمایه‌گذاری پروژه نفوت صومعه‌سرا بعد از بهره برداری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان است.
مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: این پروژه جهت کمک به پست ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت فومن / صومعه‌سرا / ضیابر در حال احداث است و یکی از پروژه‌هایی است که از آذر سال ۱۴۰۱ شروع و مقرر است در شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد و این پست جز پست‌های انتقالی محسوب شده و ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت است ولی بنابر ضرورتی که در زمان خودش ایجاد شد بخش کوچکی به اسم ۶۳/۲۰ کیلو ولت که وظیفه تامین برق مصارف خانگی و تجاری و صنعتی است به ظرفیت ۲۰ مگا آمپر، تامین کرد. بعد از مدتی جوابگوی نیاز شبکه نبود و تصمیم به افزایش دو برابر ظرفيت یعنی ۴۰ مگا آمپر گرفتیم.
افتخاری گفت: برای این کار ما یک طرحی را در نظر گرفتیم، به جای افزایش ظرفیت احداث پست را انجام دادیم. یعنی بخشی از پست را دوباره ایجاد کردیم و ارزش سرمایه‌گذاری بعد از بهره برداری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان است.
بخش زیادی از این سرمایه‌گذاری با امکانات موجود شرکت بوده و از تجهیزات خودمان به نحو بهینه استفاده کردیم و این پروژه در مدت کوتاهی شکل گرفت.
مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: این پروژه معمولا ۲۴ ماه طول می‌کشد ولی با توجه به شرایطی که از لحاظ زیرساخت اینجا آماده بود و استفاده شده و همچنین تجهیزات موجود در این پست و انبارهای شرکت و  تجربه که همکاران ما در شرکت برق منطقه‌ای گیلان دارند همچنین پتانسیل نیروهای بومی، موفق شدیم این زمان را به نصف کاهش دهیم.
کلیه استانداردها رعایت شده و اکنون ۶۰ درصد کار انجام گردیده است و ۴۰ درصد باقیمانده که نصب  و راه اندازی دستگاه‌هاست تا شهریور ما به پایان می رسد.
وی ادامه داد:این پروژه را شرکت برق منطقه‌ای گیلان براساس تجربه و بدون مشاور و ناظر  آغاز کرده است و  نشان‌دهنده قابلیت بالای همکاران شرکت برق منطقه‌ای گیلان می‌باشد.
وی یادآور شد:این پروژه از لحاظ توسعه فیزیکی ۱۰۰ درصد توسعه پیدا کرده است و از نظر تعداد خروجی‌هایی که در این مرحله خارج می‌شود ۲۰ درصد افزایش خروجی خواهیم داشت و به مدت ۸ سال از لحاظ تامین منطقه با این پست مشکلی نخواهیم داشت.
این پست به پست مجاور که پست ۲۲۰/۶۳  فومن /صومعه‌سرا/ ضیابر  است کمک کرده و منطقه را از پست جدید بی‌نیاز می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

لطف اله فرزانه شنبه , 17 تیر 1402 - 9:34

از همکاران رسانه پویشگران گیل بابت زحماتی که در تهیه و درج خبر و همچنین گزارش اخبار حیاتی استان کمال تشکر را داریم