کد خبر : 4163
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان: افزایش ۳۲ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان: افزایش ۳۲ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز
اصلاح محورهای خطرآفرین در گیلان

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به اصلاح نقاطی از محورهای خطرآفرین در گیلان گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در استان 32 درصد افزایش یافته است.
سرهنگ امیر طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اقدامات پیشگیرانه در زمینه کنترل ترافیک را یکی از مهمترین عوامل در کمک به کاهش آمار تصادفات دانست و اظهار داشت: برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز و اصلاح نقاط حادثه‌خیز موجب کاهش وقوع حوادث رانندگی و ارتقاء سطح ایمنی رانندگان و عابران پیاده خواهد شد.
️وی در ادامه به نقش مهم شهروندان در کمک به رفع معضل ترافیک اشاره کرد و گفت: مردم با رعایت هرچه بیشتر قوانین و مقررات رانندگی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، می‌توانند سهم مهمی در ارتقاء و بهبود وضعیت ترافیکی استان ایفا کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان استفاده از ابزارهای هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی را عاملی موثر در تسریع خدمت‌رسانی به مردم برشمرد و افزود: پلیس با راه‌اندازی اپلیکیشن “پلیس من”، خدماتی نظیر تقسیط جرایم رانندگی و بیمه خودرو، ترخیص وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه یا قبض پارکینگ و هماهنگی با شرکت‌های بیمه در بحث بخشودگی جریمه را به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی مالک خودرو انجام می‌دهد.
این مقام انتظامی، آموزش همیاران جوان را یکی از اصلی‌ترین اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک عنوان کرد و اذعان داشت: همیاران پلیس علاوه بر آشنایی با مفاهیم و قوانین حاکم بر حوزه راهنمایی و رانندگی، می‌توانند به والدین و نزدیکان خود در رعایت هرچه بهتر قوانین کمک و در صورت مشاهده تخلف با تذکر به فرد خاطی او را نسبت به عواقب قانون‌گریزی آگاه سازند.
سرهنگ طالبی ضمن انتقاد از کمبود پارکینگ‌های عمومی در مرکز استان و مسدودسازی معابر توسط برخی از کسبه، تصریح کرد: مغازه‌دارانی که بدون توجه به حقوق اجتماعی دیگران نسبت به مسدودسازی معابر اقدام کنند، جهت برخورد قانونی به اداره نظارت بر اماکن عمومی معرفی می‌شوند.
وی در ادامه گفت: تا زمانی که فضای مناسب برای پارک خودروها در خیابان‌های باریک و کم‌ظرفیت گیلان فراهم نشود، این معضل کماکان ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اشاره به نقش شهرداری‌ و فرمانداری‌ها در ترغیب شهروندان به استفاده از ابزارهای ایمن عبور و مرور خاطرنشان کرد: مکانیزه‌سازی پل‌های عابر پیاده، ترمیم آسفالت معابر و نصب علائم هشداردهنده می‌تواند بسیاری از حوادث ناگوار را خنثی کند.
این مقام انتظامی ۳ عامل موثر در وقوع تصادفات رانندگی را عدم توجه راننده به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی عنوان کرد و افزود: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۶۱۴ فقره تصادف در جاده‌ها و معابر داخل شهری رخ داده که از این تعداد هزار و ۱۵۵ تصادف جرحی با افزایش ۱۳ درصدی، ۴ هزار و ۴۳۱ تصادف خسارتی با افزایش ۱۵ درصدی و ۲۸ تصادف منجر به فوت با افزایش ۴۷ درصدی، سهم قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.
️سرهنگ طالبی با تاکید بر افزایش ۱۵ درصدی آمار تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان موفق شد با رفع ۱۸ نقطه، ایمن‌سازی ۷ نقطه و آشکارسازی ۸ نقطه از محورهای خطرآفرین، بخش مهمی از این نواحی را در جای جای استان اصلاح کند.
وی ضمن اشاره به افزایش ۳۲ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و توقیف بیش از هزار و ۳۰ خودروی متخلف و انتقال آنها به پارکینگ از ابتدای سال گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۴۵ خودرو نیز توقیف ساعتی و اعمال قانون شدند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از تلاش این مجموعه برای پاسخگویی و مسئولیت‌خواهی سایر عوامل دست‌اندرکار در کمک به کاهش آمار تصادفات و رفع معضلات ترافیکی خبر داد و بیان داشت: پلیس با همکاری دادستان‌ شهرستان‌ها و با استناد به ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توانست بیش از ۹ فقره سهم تقصیر را برای سازمان‌های قصورکننده در وظایف خود اعمال کند.
این مقام انتظامی استفاده مستمر و هدفمند از ظرفیت‌ صدا و سیما و رسانه‌های محلی را اهرمی مهم در نهادینه‌سازی قوانین برای آحاد مردم دانست و اذعان داشت: نصب بنرهای آموزش مقررات ترافیکی و هشداردهنده در سطح استان همواره در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان قرار دارد.
سرهنگ طالبی با اشاره به سهم بالای رانندگان در وقوع تصادفات افزود: بیش از ۸۴ درصد تصادفات رانندگی در اثر بی‌توجهی و عدم رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان رخ می‌دهد و نقص جاده‌ و خودروها به ترتیب ۱۱ و ۵ درصد در وقوع حوادث مرگبار اثرگذار بوده‌اند.
وی ارتقاء ضریب ایمنی و بروزرسانی ساختار تولید را از مهمترین انتظارات پلیس از خودروسازان دانست و تصریح کرد: خودروهای تولید داخل باید به اندازه‌ای استاندارد باشند که اگر خطایی از جانب عامل انسانی بروز کرد یا جاده به اندازه کافی ایمن نبود، راننده توانایی حفظ جان سرنشینان را داشته باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان به تعطیلی مدارس، فرارسیدن ایام تعطیلات تابستانی و افزایش حجم خودروهای ورودی به استان اشاره کرد و گفت: مسافران باید قبل از حرکت با معاینه خودرو از وجود هرگونه نقص در سیستم فنی آن اطمینان حاصل و سفر خود را با مدیریت زمان، بدون عجله و شتاب به پایان برسانند.
این مقام انتظامی در پایان ضمن تاکید بر فعالیت مستمر کارکنان مجموعه انتظامی در قالب گشت‌های ویژه، نامحسوس و شبانه در مناطق ساحلی و گردشگری شهرستان‌های استان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف راهنمایی و رانندگی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.