کد خبر : 6779
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

برترین‌های فرهنگ ورزش گیلان تجلیل شدند

برترین‌های فرهنگ ورزش گیلان تجلیل شدند
انسانها در طول زندگی خود اقدامات و فعالیتهای مختلفی را انجام می دهند اما این عملکردها هنگامی اثرگذار و مثبت هستند که برگرفته از آموزه‌های اخلاقی و آموزه‌های اسلامی باشند که این رفتارها می‌تواند برای مردم مفید باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
در نخستین جشنواره ملی رسم جوانمردی در گیلان، برترین‌های فرهنگ ورزش این استان معرفی و تجلیل شدند.
در این جشنواره که روز سه شنبه در رشت برگزار شد، تعدادی از خانواده های شهدای ورزشکار گیلان و همچنین از برترین پیشکسوتان و ورزشکاران که از لحاظ اخلاق و رفتار پهلوانی، الگو هستند و در کارهای خیرخواهانه حضور دارند، تجلیل و تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان،مسئولان و مدیران ادارت و نهادهای مختلف این استان، تعدادی از نمایندگان مردم شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی، مسئولان ورزش، ورزشکاران، مربیان،داوران، روسای هیات‌های ورزشی و همچنین پیشکسوتان ورزش حضور داشتند، از تعدادی از خانواده شهدای ورزشکار گیلان همچون خانواده شهید حسن عضدی و شهید محمود قلی‌پور تجلیل و تقدیر شد.
همچنین تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوتان این استان که از الگوهای اخلاقی و منش پهلوانی بوده و در کارهای خیرخواهانه نیز حضور و فعالیت دارند نیز تجلیل شد که می توان به علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال، مجید جهانپور مربی اسبق تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ،بهمن صالح نیا سرمربی اسبق تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ،سیدجلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس تهران ،محمد رهبری قهرمان شمشیربازی ایران و آسیا و مهری فلاحی عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران اشاره کرد.
الگوسازی مناسب از پهلوانان برای نسل امروز
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در نخستین جشنواره ملی رسم جوانمردی در گیلان اظهار داشت: باید با انجام برنامه‌های مختلف،قهرمانان و پهلوانان ورزشی ما را بیشتر به نسل امروز بشناسانیم تا آنان الگوهای مناسبی برای نوجوانان و جوانان باشند.
جهانبخش آرمان افزود: انسانها در طول زندگی خود اقدامات و فعالیتهای مختلفی را انجام می دهند اما این عملکردها هنگامی اثرگذار و مثبت هستند که برگرفته از آموزه‌های اخلاقی و آموزه‌های اسلامی باشند که این رفتارها می‌تواند برای مردم مفید باشد.
وی ادامه داد:خوشبختانه این آموزه‌های اخلاقی و دینی را می توانیم در ورزشکاران و قهرمانان ما نیز در میادین ورزشی مشاهده کنیم و می‌توان گفت که ورزشکاران ما پهلوان هستند و به همین دلیل باید الگوسازی مناسبی از این پهلوانان در جامعه داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: علاوه بر برپایی نخستین جشنواره ملی رسم جوانمردی،قرار است که با همکاری استانداری گیلان،آیین تجلیل از قهرمانان،نام آوران و پیشکسوتان ورزش گیلان را نیز برگزار کنیم که در برپایی این مراسم، دکتر عباسی استاندار گیلان نیز به ما کمک خواهد کرد.
جهانبخش به صعود تیمهای فوتبال گیلان به لیگ های بالاتر نیز اشاره و خاطرنشان کرد:صعود غرورآفرین تیم فوتبال ملوان به لیگ برتر را تبریک می‌گویم که آرزوی همه علاقمندان به فوتبال این بود که نماینده ای از گیلان در لیگ برتر حضور یابد که خوشبختانه ملوان توانست به لیگ برتر صعود کند.
وی اظهار کرد:همچنین صعود تیم چوکا تالش را به لیگ دسته اول کشور تبریک می گویم و امیدواریم که سایر تیمهای پرطرفدار استان گیلان همچون سپیدرود رشت نیز سال آینده با حمایت همه مسئولان بدرخشند و آنان نیز در سطح اول فوتبال کشور قرار گیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.