کد خبر : 26446
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷

با حضور در پلیس راه امامزاده هاشم(ع) رودبار؛

بازدید وزیر راه،استاندار گیلان و رئیس پلیس راهور فراجا از آزاد راه قزوین – رشت

بازدید وزیر راه،استاندار گیلان و رئیس پلیس راهور فراجا از آزاد راه قزوین – رشت
آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در مسیرهای آزادراهی بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا به منظور بررسی عملکرد دستگاههای خدمات‌رسان در حوزه سفرهای نوروزی به گیلان سفر نمودند و به همراهی اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان از آزاد راه قزوین – رشت در محدوده امام زاده هاشم (ع) رودبار بازدید بعمل آوردند.

وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان همچنین پس از شرکت در نشست بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان گیلان از پایگاه نوروزی هلال احمر گیلان بازدید و با مردم و عوامل جمعیت هلال احمر و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز گفت‌وگو کردند.

هشت کیلومتر باقی‌مانده آزاده راه قزوین – رشت ۲۱ اسفند با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور،وزیر راه و شهرسازی،استاندار و مسئولان استانی گیلان به بهره‌برداری رسید.

آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در مسیرهای آزادراهی بود؛ پروژه‌ای که گره بزرگ ترافیکی مسیر بزرگراه تهران _ رشت را مرتفع کرد این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی از پروژه های سخت آزادراهی کشور محسوب می‌شد.

این مسیر ۸.۲ کیلومتری، دارای پنج کیلومتر پل و تونل است و طولانی‌ترین پل بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۵۰ متر را در خود دارد.

این پروژه یکی از بزرگ‌ترین گره‌های ترافیکی کشور را حل کرد و ترافیک در محدوده منجیل – رودبار را در ایام پیک سفر که موجب معطلی ۲۰ تا ۳۰ ساعته مردم می‌شد را برطرف کرد؛ کاهش قابل توجه مصرف سوخت و صرفه جویی در انرژی نیز از دیگر دستاوردها و برکت های اجرای این پروژه است.

آزادراه قزوین – رشت در مجموع حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۶.۷ کیلومتر از آن شامل ۳۱.۵ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۵ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حوالی سال ۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۳.۲ کیلومتر آن اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

تکمیل پروژه آزادراه قزوین – رشت از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگناها و محدودیت‌های مالی دولت به انجام رسید چنانکه ارزش روز این پروژه پنج همت برآورد می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.