کد خبر : 692
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد: آغاز لایروبی تالاب از اواخر فروردین سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد: آغاز لایروبی تالاب از اواخر فروردین سال جاری

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان جزییات احیای تالاب انزلی را تشریح کرد و گفت: لایروبی تالاب از اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شده و معادل ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور احیای این تالاب، اختصاص یافته است. حسین یونسی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان جزییات احیای تالاب انزلی را تشریح کرد و گفت: لایروبی تالاب از اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شده و معادل ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور احیای این تالاب، اختصاص یافته است.
حسین یونسی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره اختصاص اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور احیای تالاب انزلی، اظهار داشت: بودجه مذکور اخذ شده و با مصوبه هیات عامل مناقصه اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار، پیمانکار انتخاب و لایروبی تالاب انزلی آغاز شده است.
وی ادامه داد:متاسفانه عمق تالاب کاهش یافته و رسوب زیاد است، بنابراین قصد داریم بر اساس مجوز محیط‌زیست استان گیلان چند لکه رسوب‌گیری بزنیم تا تالاب احیا شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه مسیری که از سوی قایقرانان و مسافران مورد استفاده قرار می‌گرفت به دلیل عمق کم با مشکل مواجه شده و نمی‌توان از آن بهره گرفت، عنوان کرد:تالاب انزلی برای تمام مردم ایران است و از نظر تفریحی و گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید به خوبی از آن بهره برد.
یونسی افزود: هر فردی به استان گیلان می‌آید یکی از دغدغه‌هایش بازدید از تالاب انزلی است و این ظرفیت گردشگری بالا باعث شده تا حساسیت نسبت به تالاب انزلی بالا باشد و احیای آن در دستورکار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مسائلی از جمله حق‌آبه،سدزدن و فعالیت‌های کشاورزی، عمق تالاب انزلی کاهش یافته است،گفت: کاهش عمق تراز آب دریای‌خزر نیز یکی از مسائل بسیارمهم است به طوری که حتی قایق‌های با آب‌خور کم نیز نمی‌توانند به راحتی تردد کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: بنابراین با بازکردن یک مسیر، امکان تردد فراهم خواهد شد و می‌توان از این مسیر استفاه کرد و شرایط را به نحوی مطلوب پیش برد.
یونسی با تاکید بر اینکه احیای تالاب انزلی برای سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بالایی برخوردار است،اظهار کرد:تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا تالاب انزلی به شرایط مطلوبی برسد و بتوانیم از مزیت‌های گردشگری دریایی و تفریحی این تالاب برای مردم ایران استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.