کد خبر : 12685
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

معصومه نیک‌کار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: لایروبی ۱۹۰هزارمتر مکعب از حاشیه بلوار ساحلی انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: لایروبی ۱۹۰هزارمتر مکعب از حاشیه بلوار ساحلی انزلی
مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از پایان لایروبی ۱۹۰ هزار متر مکعب از حاشیه بلوار ساحلی انزلی خبر داد و گفت: در این راستا در مجموع بیش از هزار و ۳۰ متر از حاشیه این بلوار ساحلی به عمق ۲.۵ تا ۳ متر لایروبی شد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی روز یکشنبه اظهار کرد: پروژه لایروبی حاشیه بلوار ساحلی انزلی از بهمن سال ۱۴۰۱ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد و پس از گذشت ۶ ماه ۱۹۰ هزار مترمکعب به طول هزار و ۳۰ متر و عرض نزدیک به ۱۰۰ متر لایروبی شد.
وی مدت زمان کار شده برای لایروبی این مسیر را ۲ هزار ساعت‌کار اعلام کرد و افزود: در این طرح ما ۶۴ هزارمترمربع از قسمت های کناره های بلوار ساحلی که بطور کامل خشک و بیرون از آب بود را نیز لایروبی کرد.
به گفته یونسی، اقدام کنونی این محدوده را تا چندین سال آینده از لایروبی مجدد بی‌نیاز می‌کند اما در کنار آن باید آبخیزداری انجام شده و حقابه تالاب پرداخت شود درغیر اینصورت با ورود رسوبات تالابی، فاضلاب‌ها و پساب های خانگی پس از ۶ ماه تا یکسال محل لایروبی شده به وضعیت سابق برمی‌گردد.
مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تنی کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود.
این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از جمله شاهراه ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.