کد خبر : 15863
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:میزبانی ۳ هزار واحد گردشگری از مسافران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:میزبانی ۳ هزار واحد گردشگری از مسافران
جهانی: 90 ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان در نوروز برپا می‌شود

به گزارش پویشگران گیل :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی 1402 سفره هفت سین سنتی در این استان خبر داد و گفت: 90 ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان در تعطیلات نوروز برپا می‌شود.
ولی جهانی در مانور خودرویی آغاز عملیات ستاد اجرایی سفر ویژه نوروز گیلان اظهار کرد: بیش از 3 هزار واحد و تأسیسات گردشگری میزبان گردشگران و مسافران نوروزی در گیلان هستند.
وی از برپایی 1402 سفره هفت سین سنتی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد سفره هفت سین با محوریت حفظ آداب و رسوم گیلان در ایام نوروز برپا می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی 300 جشنواره سنتی و آئینی در نوروز 1402 خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره‌ها با محوریت ظرفیت‌های بومی منطقه و با رعایت آداب ماه مبارک رمضان در گیلان برگزار می‌شود.
جهانی ادامه داد: 90 ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان در نوروز برپا می‌شود.
وی با اشاره به معرفی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، افزود: برند شهر جهانی صنایع دستی برای رشت می‌تواند برآیند تحولات مثبت در گیلان باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ورود 86 میلیون مسافر از ابتدای سال تاکنون به این استان، بیان کرد: گیلان با وجود توانمندی‌های گردشگری،تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد مهم گردشگران تلقی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.