کد خبر : 11858
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

صادرات غیرنفتی گیلان از هدف گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری عبور کرد

صادرات غیرنفتی گیلان از هدف گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری عبور کرد
ظرفیت اولیه بالقوه برای توسعه مبادلات تجاری گیلان با همسایگان بسیار فراوان است فقط می طلبد زیرساخت ها تقویت و امکانات ترانزیت دریایی و بندری توسعه یابد.

به گزارش پویشگران گیل:
رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت گیلان گفت: صادرات غیرنفتی گیلان ۷۲۰ میلیون دلار در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که به همت تجار و بازرگانان گیلانی، میزان صادرات استان از ۷۳۰ میلیون دلار عبور کرد.
به نقل از روابط عمومی صنعت،معدن و تجارت گیلان؛ تیمور پورحیدری میزان افزایش ارزش دلاری صادرات استان در سال ۱۴۰۰ را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد عنوان کرد.
وی افزود: این رشد صادراتی باوجود تحریم های شدید و ظالمانه ای است که بر مردم ما تحمیل شده و شایسته تقدیر و تحسین است.
پورحیدری عمده صادرات استان در سال گذشته را شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی، محصولات صنایع غذایی،محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی به مقصد کشورهایی همچون روسیه، آذربایجان، قزاقستان و گرجستان اعلام کرد.
دبیرکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان همچنین به ثبت سفارش کالا در استان نیز اشاره کرد و گفت : بیش از ۶ هزار ثبت سفارش در سال ۱۴۰۰ انجام شده است که میانگین پاسخگویی برای هر ثبت سفارش ۳ روز بوده است که زمان مطلوبی نسبت به میانگین کشوری را نشان می‌دهد.
پورحیدری در خصوص میزان صدور کارت بازرگانی در سال گذشته ، عنوان کرد: طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶۹ فقره کارت بازرگانی صادر شده که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲۱۹ درصدی را نشان می دهد و نشان از رغبت بازرگانان به توسعه تجارت در گیلان و ماحصل آن افزایش مبادلات تجاری در استان و رشد صادراتی است.
رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به لزوم افزایش زیرساخت‌های بیشتر برای تحول در حوزه مبادلات تجاری، تصریح کرد: ظرفیت اولیه بالقوه برای توسعه مبادلات تجاری گیلان با همسایگان بسیار فراوان است فقط می طلبد زیرساخت ها تقویت و امکانات ترانزیت دریایی و بندری توسعه یابد.
گیلان با حدود سه هزار واحد صنعتی و فرار گرفتن در جوار کشورهای حاشیه خزر و برخورداری از زیرساخت‌های ریلی، بندری و جاده ای ظرفیت خوبی را برای صادرات دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.