کد خبر : 15347
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

فاضلاب مسکن مهر رشت تا دهه فجر سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

فاضلاب مسکن مهر رشت تا دهه فجر سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود
اسدالله عباسی: شیرابه سراوان، فاضلاب لاکان، مسکن مهر رشت،فاضلاب بیمارستانی و فاضلاب شهر صنعتی رشت از جمله منشاء‌های آلودگی در تالاب بین المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود است که در سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان 140میلیارد تومان از طریق صندوق حمایت از محیط زیست به تکمیل فاضلاب شهر صنعتی رشت اختصاص یافته است.

به گزارش پویشگران گیل :نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به استان، اقدامات لازم در راستای شناسایی منشاء آلودگی تالاب بین‌المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود انجام شده است، گفت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای رفع منشاء‌ آلودگی تالاب انزلی و رودخانه های زرجوب و گوهررود اهتمام جدی دارد.
اسدالله عباسی از روند آخرین وضعیت اجرای پروژه تصفیه‌خانه مسکن مهر رشت بازدید به عمل آورد.
وی تاکید کرد: با‌ تلاش‌های صورت گرفته منشا آلودگی تالاب بین‌المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود شناسایی شده و روند رفع این آلودگی ها با جدیت ادامه دارد.
استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست محترم جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، گفت: با مساعدت بیشتر جهت تامین اعتبار مورد نیاز در راستای به پایان رسیدن پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب مسکن مهر، انتظار می رود ظرف مدت ۶ ماه و تا پایان تابستان سال آینده این طرح به افتتاح و بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: شیرابه سراوان، فاضلاب لاکان، مسکن مهر رشت،فاضلاب بیمارستانی و فاضلاب شهر صنعتی رشت از جمله منشاء‌های آلودگی در تالاب بین‌المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود است که در سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان 140میلیارد تومان از طریق صندوق حمایت از محیط زیست به تکمیل فاضلاب شهر صنعتی رشت اختصاص یافته است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا در این بازدید گفت: تا به امروز پروژۀ شبکه جمع آوری فاضلاب مسکن مهر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود2 هزار و 300 میلیارد ریال برای آن اعتبار هزینه شده است و جهت تکمیل و اتمام این طرح، اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال مورد نیاز است.
مازیار علی پور پیش بینی کرد؛ این پروژه تا دهه فجر سال آینده وارد مدار بهره برداری شود، که با تاکید استاندار و قول مساعد در راستای تامین اعتبار لازم، این زمان به پایان شهریور ماه سال 1402 تقلیل یافت.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون 17 هزار خانوار در مسکن مهر سکونت دارند و با بهره برداری از این پروژه قابلیت جمع آوری بهداشتی فاضلاب برای بیش از 30 هزار خانوار فراهم خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.