کد خبر : 892
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

افزایش سهم بخش دریایی و بندری در GDP در دستور کار سازمان بنادر است

افزایش سهم بخش دریایی و بندری در GDP در دستور کار سازمان بنادر است

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افزایش سهم بخش دریایی و بندری در GDP در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد، گفت: توسعه مبحث ترانزیت نیز از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری انزلی در سال جاری خواهد بود. به گزارش

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افزایش سهم بخش دریایی و بندری در GDP در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد، گفت: توسعه مبحث ترانزیت نیز از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری انزلی در سال جاری خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خسرو‌سرایی در مراسم آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی مبنای کار بنادر کشور است، اظهار داشت: بنادر محصور در شهر چاره ای جز توسعه غیرفیزیکی و بهره وری بیشتر از سرمایه و تجهیزات ندارند تا گردش کالا در بندر افزایش پیدا کند.
وی افزود:به دنبال بهره‌ وری بالاتر از تجهیزات و افزایش گردش کالا در بنادر هستیم و با کمک نرم افزارهایی از این قبیل می‌توان به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرده تا در نهایت در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار باشند.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سهم کشور از تولید ناخالص داخلی (GDP) زیر هفت درصد است، خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر آلمان و بلژیک که اقتصادی برپایه حمل و نقل دارند،از سهم‌ بسیار بالاتری برخوردارند.
سرایی با بیان اینکه در این بخش باید به دنبال افزایش سهم کشورمان از راه‌های مختلف باشیم، ادامه داد: یکی از این راه‌ها استفاده از سیستم‌های پیشرفته نظیر سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است که به صورت اتوماتیک و با استفاده از دیتا و شبکه های اینترنت برای مدیریت ورود و خروج کامیون ها به کار گرفته می شود.
وی با اشاره به آغاز به کار رسمی سیستم‌های پیشرفته نظیر سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در بندرانزلی، تصریح کرد: این سامانه فقط شامل دربهای ورودی و خروجی بنادر است اما در همین نقطه متوقف نمی‌شود و هدف دیگر لجستیک سازمان مدیریت ترافیک داخل بندر و انجام فعالیت های بندری داخل محوطه خواهد بود.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه بندرانزلی یکی از بنادر مدنظر کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس است، گفت: همکاری‌های خوبی در عرصه بین الملل جهت ارتباط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاشیه خزر در موضوع انتقال غلات و ترانزیت آن با محوریت بندرانزلی انجام شده است و انتظار داریم همه مذاکراتی که سال گذشته با این کشورها داشتیم در سال جاری به قراردادهای سرمایه گذاری برسد.
سرایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ترانزیت در بنادر صورت گرفته است، اذعان داشت: توسعه مبحث ترانزیت از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری انزلی در سال جاری خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.