کد خبر : 2982
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

مستند«این پایان راه نیست» از گیلان برنده دیپلم افتخار جشنواره رشد

مستند«این پایان راه نیست» از گیلان برنده دیپلم افتخار جشنواره رشد
فیلم مستند «این پایان راه نیست» به کارگردانی همایون رضایی زاده از استان گیلان موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلم‌های مستند در بخش معلمان فیلمساز پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
مستند «این پایان راه نیست» به کارگردانی «همایون رضایی زاده» مستندساز گیلانی، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلم‌های مستند در بخش معلمان فیلمساز شد.
در مراسم اختتامیه پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین تهران برگزار شد.
در این مراسم فیلم مستند «این پایان راه نیست» به کارگردانی همایون رضایی زاده از استان گیلان موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلم‌های مستند در بخش معلمان فیلمساز پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.
این فیلم روایتگر زحمات و تلاش دو معلم مناطق عشایری و دور افتاده گیلان که راه زیاد و سختی را هر روزه برای رسیدن به مدرسه طی می‌کنند، است و فداکاری‌های عاشقانه که در مسیر آموزش به دانش‌آموزان متحمل می‌شوند را به تصویر می‌کشد.
فیلمبرداری این اثر ۳۴ دقیقه‌ای در زمان شیوع ویروس کرونا صورت گرفت و در واقع این ویروس دست‌مایه‌ای برای مستند کردن زحمات، رنج‌ها و از خودگذشتگی‌های معلمانی شد که در کنار سایر خدماتی که به دانش آموزان داشته‌اند، کرونا را پایان راه خود و جهان ندانسته و با تکیه بر امید و نشاط در تلاش هستند تا کلاس‌های درس را در فضای باز به دلیل نبود امکانات زیرساختی مانند نبود اینترنت و گوشی همراه تداوم داده و برگزار کنند.
مستند «این پایان راه نیست» چهارمین اثر رضایی زاده است که مورد حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.