کد خبر : 21296
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

رویکرد دولت بهره‌مندی از ظرفیت جامعه نخبگانی برای اداره بهتر کشور است

رویکرد دولت بهره‌مندی از ظرفیت جامعه نخبگانی برای اداره بهتر کشور است
رویکرد دولت بر حسب دستور رییس جمهور این است که از ظرفیت جامعه نخبگانی برای اداره بهتر و حل مسایل کشور، استفاده موثری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

داود منظور پس از پایان نشست با روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی گیلان با حضور نماینده عالی دولت در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تمام برنامه‌هایی که تدوین می‌کنیم لازم است تا ارزیابی جامعه نخبگانی از برنامه‌ها را داشته باشیم.
وی افزود: بیش از ۲ سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و طبیعتا بازخوردی که ما از ارزیابی نخبگان از سیاست‌ها،برنامه‌ها، کارآمدی و اثربخشی‌ اقدامات دولت می‌گیریم بسیار حایز اهمیت است که باقی‌مانده عمر دولت را با بهترین سرعت و اثربخشی حداکثری پشت سر بگذاریم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: معتقدیم که نخبگان می‌توانند نظام مسایل کشور را بیش و بهتر از دیگران تحلیل کنند، تشخیص و راه حل ارایه دهند.
وی ادامه داد: بنابراین در تمام حوزه‌های علمی،بهداشتی، درمان،زیرساخت،آموزشی و مسایل اجتماعی و فرهنگی باید بنگریم که مهمترین نظام مسأله‌های ما در سطح ملی و استانی چیست، چه کردیم و چه باید بکنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نشست با روسا، اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی را نشست خوبی عنوان کرد و افزود:در این جلسه به همت دکتر عباسی استاندار گیلان،در همه حوزه‌ها مطالب ارزشمندی ارایه شد که می‌توان از مجموعه این گفت و گوها در سطح استان و ملی استفاده حداکثری داشته باشیم.
برقراری فوق العاده خاص کادر درمان، افزایش درآمد اعضای هیئت علمی پایه، افزایش تعرفه کادر پزشکی متناسب با نرخ رشد تورم، تخصیص اعتبار جهت تأمین هزینه‌های جاری دانشجویان با توجه به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان، افزایش بودجه نظام آموزش عالی در گیلان، تسهیل فرآیند جذب نخبگان در کشور، رعایت عدالت آموزشی با توسعه دانشگاه‌ها، تعمیم علم و فناوری به ساختار تولید و کشاورزی گیلان،حل معضلات اجتماعی گیلان با رویکرد علمی و تحلیلی و توجه به دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نقش آن در دوران فعالیت،بخشی از دیدگاه‌ها و رویکردهای رؤسای دانشگاه‌ها و نخبگان علمی گیلان در نشست مشترک با منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.