کد خبر : 18341
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۴۶

فلسفه رسانه با تالیف معصومه نیک‌کار چنیجانی منتشر شد

فلسفه رسانه با تالیف معصومه نیک‌کار چنیجانی منتشر شد
کتاب «فلسفه رسانه» تالیف معصومه نیک کار فعال فرهنگی و مدرس رسانه از سوی انتشارات جهاددانشگاهی گیلان چاپ و منتشر شد

به گزارش پویشگران گیل:
کتاب «فلسفه رسانه» تالیف معصومه نیک کار از سوی انتشارات جهاددانشگاهی گیلان چاپ و منتشر شد.
معصومه نیک کار، مولف کتاب «فلسفه رسانه» گفت: در گذار تاریخ روابط بین الملل، بازیگران این عرصه از ابزار ارتباطی متعددی برای تبادل، کسب و به نوعی مدیریت بر اطلاعات بهره گرفتند؛ موضوعی که بعد از پایان دوره رنسانس و همزمان با پیشرفت های تکنولوژیک با تعدد و توسعه وسائل ارتباط جمعی بر اهمیت وسائل ارتباطی افزوده شد.
وی با بیان اینکه پذیرش جایگاه رسانه ها به عنوان چهارمین رکن دموکراسی در عرصه های ملی حاکی از نقش موثر آن در معادلات داخلی کشورهاست، افزود: اگر پیش از این رسانه محدود به وسائلی چون کتاب و روزنامه می شد، در قرن بیستم و در آغازین سال های قرن بیست ویکم رسانه های جدیدی همچون شبکه های ماهواره ای و اینترنت بر ابعاد و قدرت رسانه های سابق نیز افزودند.
مدرس رسانه و ارتباطات خاطرنشان کرد: رسانه ها در دنیا در فرایندهای متفاوت ایفای نقش کرده و مولفه های ضروری برای رشد اقتصادی و تحولات فرهنگی و اجتماعی هستند.
نیک کار، مدیریت رسانه و جایگاه ارتباطی قدرت نرم را یک تمدن نوظهور در گسترده ارتباطات دانست و گفت: رسانه سیاستی است جریان ساز در سیاست دولت ها و ملت ها، اجتماعی است مستغنی از جریان افکار و اندیشه ها، فرهنگی است ناعادلانه در توزیع اطلاعات و قدرتی است در سیطره آنان که حاکمیت بر هجوم تکنولوژی را در دست دارند.
مدیر مسئول سایت خبری پویشگران گیل با بیان اینکه امروز سلطه گری از طریق رسانه و مدیریت آن از ارکان مهم سیاست خارجی قدرت ها در عرصه بین المللی شده است، عنوان کرد: کتاب «فلسفه رسانه» به دنبال بررسی میزان تاثیر و تاثر رسانه ها به عنوان قدرت نرم در سیاست جهانی و بین المللی است.

 

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.