کد خبر : 786
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۵۲

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان در سال جدید برگزار شد

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان در سال جدید برگزار شد

به گزارش پویشگران گیل: نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا باید دارای پیام‌های ایثار و شهادت برای نسل جدید باشد، گفت: شهرستان‌های استان به طور مشترک، هفتگی و منظم در نقاط مختلف این مراسم و یادواره ها را برگزار کنند. دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا باید دارای پیام‌های ایثار و شهادت برای نسل جدید باشد، گفت: شهرستان‌های استان به طور مشترک، هفتگی و منظم در نقاط مختلف این مراسم و یادواره ها را برگزار کنند.
دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه گفتمان جهاد تبیین و بازگو کردن ویژگی های شهدا در انتقال پیام ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده بسیار مهم است،‌اظهار کرد: بایدبا بازگو کردن زندگی نامه شهدا و امام شهدا در اشاعه فرهنگ شهادت نهایت بهره را برد.
وی با اشاره به ولایتمداری مردم گیلان گفت: وجود ۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس در گیلان به نسبت جمعیت استان بسیار بینظیر است که نشان دهنده پیشینه معنویت، اعتقادات، ایثار و مبانی ارزشی و دینی مردم این استان می‌باشد.
استاندار گیلان بیان کرد: آنچه از شهدا، امام شهدا و منویات مقام معظم رهبری برای ما به امانت مانده است باید در راستای گفتمان جهاد تبیین استفاده شود زیرا دشمن همواره در تلاش است فرهنگ ایثار و شهادت را کمرنگ جلوه دهد.
دکتر عباسی مجاهدت‌های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) را کم نظیر دانست و تصریح کرد: این مجاهدات‌ها و جانفشانی ها برای جوانان و نوجوانان بازگو شود و در این صورت است که هیچ قدرتی توان مقابله با این نظام مقدسرا نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه سوم خرداد یکی از ماندگارترین روزها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، افزود: بعد از آزادسازی خرمشهر ،امام‌ راحل(ره) فرمودند ” خرمشهر را خدا آزاد کرد که این امر حاکی از یوم‌الله بودن این روز در تاریخ ایران اسلامی است.
استاندار با تاکید بر انتشار زندگی نامه شهدا، پدران و مادران شهیدان انقلاب و تدریس آن برای نسل جدید تصریح کرد: پدران و مادرانشهدای انقلاب اسلامی از همه چیز خود گذشتند ولی نگذاشتند تا ذره‌ای از این خاک به دست دشمن بیفتد،از این رو شایسته است اینفداکاری ها به صورت کتاب و یا مستند درآمده و به مهمان‌های کشوری و بین المللی اعطا شود‌
دکتر عباسی با تاکید بر اهتمام دولت مردمی حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در تکمیل و احداث موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: افتتاح این موزه یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان است، لذا دولت سیزدهم از هیچ تلاشی برای تکمیل این پروژه دریغنکرده و آماده هر گونه کمکی است.
محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان گیلان در برگزاری منظم جلسات شورا جز استان‌های برتر کشور می‌باشد،گفت: در سال جاری فعالیت های دستگاههای اجرایی در حوزه ایثار و شهادت مطابق با برنامه های تدوین شده در شورا خواهد بود.
وی با تشریح برنامه های خردادماه گفت : مراسم سالروز شهادت شهید آیت اله احسانبخش ۱۳ خرداد و شهید سید یونس رودباری ۱۵خرداد در شهرهای رشت و رودبار برگزار می‌شود.
در پایان این جلسه از مدیرکل صدا و سیمای استان و تهیه کننده مستند استاندار به جهت درخشش در جشنواره ملی پژواک تجلیل بعمل آمد.
مستند رادیویی «استاندار» کاری از رادیو گیلان با تحقیق، نویسندگی و تهیه کنندگی بهرام نوری در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، جایزه برتر را از آن خود کرد.
این مستند رادیویی ، تندیس صدای طلایی و لوح سپاس جشنواره را هم به خود اختصاص داد.
مستند رادیویی «استاندار» در ۲۹ دقیقه، زندگی، مبارزات و چگونگی به شهادت رسیدن نخستین و تنها استاندار شهید کشور را روایتمی‌کند.
در این مستند رادیویی،با همرزمان،دوستان،همسر و دختر استاندارشهید گیلان،علی انصاری گفتگو شده و حرف‌هایی که شاید تاکنون از هیچ رسانه‌ای پخش نشده و یا جایی گفته نشده به مخاطب منتقل می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.