کد خبر : 14235
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

معصومه نیک‌کار

لزوم به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

لزوم به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
علیرغم تمامی پیشرفت‌های به دست آمده تکنولوژیک، همچنان نیروی جوان انسانی مهمترین عنصر در ابعاد گوناگون اداره کشور مانند جنبه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و بهره‌برداری از داشته‌ها و مواهب خدادادی ارضی و تحت الارضی محسوب می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
فرماندار رشت با بیان این مطلب که در صورت سهل انگاری نسبت به هشدارهای دغدغه‌مندان و کارشناسان در مورد خطر پیری جمعیت، به سوی چالش های خودخواسته گام بر خواهیم داشت، افزود: تلاش برای به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از راهکارهای اساسی در برون رفت از معضل پیری جمعیت می باشد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان که با حضور معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد با اشاره به این موضوع که اگر به هشدارهای واقع‌بینانه، حکیمانه و مکرر مقام معظم رهبری در مورد خطر پیری جمعیت توجه بایسته از طرف مسئولین گذشته صورت می گرفت، امروز شاهد واقعی بودن خطر سالمندی در کشور نبودیم، اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده تا متولیان امر با واقع‌نگری نسبت به مسائل، چالش ها را شناسایی و با برنامه‌ریزی درصدد چاره جویی عملی برآیند.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به این موضوع که هدف از صرف ساعت ها وقت، بررسی‌های کارشناسی و در نهایت تصویب و ابلاغ قوانین؛ اجرای آنها میباشد، اظهار داشت: با هدف جلوگیری از سقوط در چاه پیری جمعیت و افزایش نرخ سالمندی متناسب با درصد افزایش جمعیت و فرزندآوری، ظرفیت‌های خوبی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شده که باید به فعلیت درآیند.
امام پناهی با بیان این موضوع که کاهش نرخ فرزندآوری حکایت از چشم انداز یک چالش واقعی و حتمی در آینده دارد، گفت: ضرورت دارد تا تمامی دستگاه های مربوطه با درک اهمیت موضوع و احساس مسئولیت، نسبت به گزارش فعالیت ها و برنامه های اجرایی خود در راستای حمایت عملی از قانون خانواده و جوانی جمعیت، احصاء موانع و ارائه راه کارهای کارشناسی حل مشکلات اقدام نمایند.
فرماندار رشت با اشاره به رسالت ذاتی رسانه در فرهنگ‌سازی، تبیین موضوعات و اطلاع‌رسانی صحیح، گفت: جا دارد تا رسانه‌های مکتوب، مجازی، پایگاه های خبری و تمامی دست اندرکاران عرصه فرهنگ و رسانه، با آموزش و تشریح مسائل نسبت به مقابله با تبلیغات مغرضانه دشمنان در بزرگنمایی مشکلات، یادآوری لزوم فرزندآوری و تغییر باورها به سمت اصلاح ترکیب جمعیتی اقدام کنند.
امام پناهی با تأکید بر اهمیت بهره‌مندی جوامع از نیروی فکری و توان کاری جوانان، اظهار داشت: علیرغم تمامی پیشرفت‌های به دست آمده تکنولوژیک، همچنان نیروی جوان انسانی مهمترین عنصر در ابعاد گوناگون اداره کشور مانند جنبه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و بهره‌برداری از داشته‌ها و مواهب خدادادی ارضی و تحت الارضی محسوب می‌شود.
فرماندار رشت اقدامات حمایتی از جمعیت جوان کشور را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا بانک‌های عامل بدور از موارد غیرضرور و دست و پاگیر، نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.