کد خبر : 9385
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع دغدغه‌ آنان اولویت مدیران گیلان باشد

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع دغدغه‌ آنان اولویت مدیران گیلان باشد
سامانه ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در استانداری استان گیلان برای ارتباط با شرکت‌ها راه اندازی شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان توجه به شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع آنان را اولویت همه مدیران عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند و سهم اعتبارات پژوهش نیز در جهت تقویت همین بخش‌ها هزینه شود.
اسدالله عباسی در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق استان گیلان در استانداری با بیان اینکه کوتاهی مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان در ارتباط با شرکت های دانش بنیان را نمی بخشم، اظهار داشت: مدیران باید برای شرکت‌های دانش بنیان وقت بگذارند و با حصور میدانی از مشکلات موجود مانع زدایی کنند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین افزود: باید تلاش کنیم تا در راستای شعار راهبردی سال تمام برنامه های خود را به اجرا درآوریم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به گیلان گفت: پیش از سفر رییس جمهوری به گیلان ۲ جلسه در نهاد رییس جمهوری در مورد مصوبات سفر برای تخصیص اعتبار داشتیم که در آن اختیاراتی به استانداران داده بودند.
عباسی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد تومان برای پارک علم و فناوری گیلان در نظر گرفته شده بود، افزود: ۴۰ میلیارد تومانی که در اختیار بنده قرار گرفته بود به اضافه ۲۰ میلیارد تومان را نیز برای پارک علم و فناوری گیلان اختصاص دادم.
وی بیان داشت: با اهتمام به شعال سال خواستم تا این اعتبارات برای دهکده دانش بنیان و سرعت بخشیدن به راه اندازی آن صرف گردد؛ ضمن اینکه همه موانع آب، برق ، گاز و زیرساخت‌های آن برداشته شود.
صنعت سراغ افراد نوآور و خلاق برود
نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه با بیان اینکه دوست ندارم عزیزان نوآور، خلاق و دارای ایده از دست اندرکاران صنعت خواهش کنند، گفت: صنعت باید به دنبال افراد نوآور و خلاق برود.
وی با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری را مورد حمایت قرار می دهیم، افزود: اما برای پول‌پاشی تلاش نمی‌کنیم این مهم باید در زیست بوم فناوری جلوگیری شود و در این بخش هوشمندانه عمل کنیم.
عباسی در بخش دیگری از سخنانش در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق استان گیلان با بیان اینکه در بنگاه داری بانک ها ورود کرده‌ایم، اظهار داشت: بانک‌ها حق ندارند که بنگاه داری کنند.
وی با اشاره به حدود ۷۱۲ واحد راکد و غیرفعال در استان گیلان افزود: ۲۸۴ واحد در گیلان قابلیت احیا دارند که صنعت، معدن و تجارت گیلان موظف به راه اندازی آن در سال جاری شده است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: این شرکت های قابل احیا می تواند به شکل‌های دانش بنیان و یا سایر موارد داشته باشیم.
وی در خاتمه بیان داشت: سامانه ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در استانداری استان گیلان برای ارتباط با شرکت‌ها راه اندازی شود.
استان گیلان دارای ۷۳ شرکت دانش بنیان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.