کد خبر : 23049
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۰۳

معاون وزیر جهادکشاورزی:

ظرفیت سازمان میادین میوه و تره‌بار براي فروش در بازار مصرف ضروری است

ظرفیت سازمان میادین میوه و تره‌بار براي فروش در بازار مصرف ضروری است
فصاحت:واردات بخشی از برنج و چای لازم است و بايد حداکثر حمایت از تولیدات داخلی را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

دکتر صالح محمدي، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان در ديدار ايوب فصاحت، معاون وزیر جهادکشاورزی و سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به چالش‌هاي پيشروي شاليکاران استان اشاره و گفت: استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي زنجيره اي و تعاون روستايي براي مديريت برنج‌هاي رسوب شده راهکار مناسبي است.

وي به استفاده از ظرفيت روستابازارها اشاره و افزود: گیلان ۳۱۴ تعاونی و اتحادیه دارد و از این مجموع ۲۵۵ تعاونی و اتحادیه فعال هستند و برنامه ريزي براي بهره‌گيري از پتانسيل‌هاي اين تعاوني‌ها و اتحاديه‌ها براي خروج از اين بحران مي‌تواند کمک کننده باشد.

ایوب فصاحت،معاون وزیر جهادکشاورزی و سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در بحث چای شمال وجود دارد لازم است ابتدا در راستای تقویت و فروش برای مصرف کنندگان، تغییر ذائقه مورد بررسی قرار بگیرد و حمایت شود.

وي افزود: با توجه به نیاز، واردات بخشی از برنج و چای لازم است و بايد حداکثر حمایت از تولیدات داخلی را داشته باشیم و لازم است در بخش تولید و صنایع تبدیلی هم حمایت و توسعه‌های لازم انجام شود و برندسازی را از محورهای اصلی تکمیل زنجیره تولید در نظر بگیریم و در نهایت از ظرفیت سازمان میادین میوه و تره‌بار براي فروش در بازار مصرف استفاده کنیم.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه اظهار کرد: رئیس جمهور به پیشنهاد وزير جهاد کشاورزی نیز اخیراً در جلسه هیأت دولت همه دستگاه‌ها را موظف کردند تا در تثبیت قیمت به ویژه در محصولات اساسی و کالاهای پر مصرف تلاش کنند که ما پیرو این موضوع نیازمند یک ساماندهی و مدیریت صحیح هستیم و در این خصوص با همکاری میادین میوه و تره‌بار و دستگاه‌ها که تسهیل کننده این موضوع هستند باید روشی مطلوب را اتخاذ کنیم تا بتوانیم قیمت‌های تثبیت شده‌ای در اختیار مردم و مصرف‌کنندگان قرار بدهیم.

 فصاحت در ادامه تصریح کرد: هدف ما در کنار تقویت و توسعه تولید، بازاریابی محصولات کشاورزی نیز می‌باشد و تشکل و اتحادیه‌ای که نتواند محصول تولیدی اعضای خود را بفروشد و یا صادر کند لازم است در ارکان تصمیم‌گیری آن مجموعه بازبینی و اصلاح نقاط ضعف صورت بگیرد.

گفتني است در اين جلسه عضو هیئت مدیره و معاون منابع انسانی و پشتیبانی و مدیرکل دفتر بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار کلانشهر تهران، رییس سازمان چای کشور، مدیر سازمان تعاون روستایی،معاونان،روسای ادارات،روسای هئیت مدیره و مدیران عامل اتحادیه استانی و شهرستانی حضور داشتند.

منبع: روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.